امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پرداخت بهای گندم از هفته آینده آغاز می شود

گرگان- معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت: پرداخت بهای گندم کشاورزانی که محصول خود را با قیمت تضمینی به دولت فروخته اند از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا مهاجر روز چهارشنبه در نشست بررسی خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان گلستان بدون اشاره به میزان خرید گندم در کشور، اظهار کرد: تاکنون بیشترین محصول گندم کشور از زمین‌های استان خوزستان برداشت شد.

وی ادامه داد: سال زراعی ۱۴۰۰ حدود ۴.۵ میلیون تن، در سال زراعی ۱۴۰۱ افزون بر ۷.۵ میلیون تن و در سال زراعی گذشته ۱۰.۵ میلیون تن گندم در کشور تولید شد که در صورت تداوم برداشت فعلی، می‌توانیم گندم مازاد کشور را صادر کنیم.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: استان گلستان ظرفیت تولید ۲ میلیون تن گندم را دارد.

وی در خصوص پرداخت خرید تضمینی کلزا در استان گلستان، افزود: بهای این دانه روغنی به کشاورزان استان باید حداکثر تا یک ماه پرداخت شود.

مهاجر ادامه داد: پرداخت به موقع بهای محصولات کشاورزی خرید تضمینی از جمله کلزا کمک به تولید پایدار است.

ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان

سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز خواستار تسریع در پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان به ویژه کلزا کاران شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان نیز گفت: تاکنون ۴۲ درصد از زمین‌های زیر کشت گندم استان معادل ۱۶۰ هزار هکتار با تولید ۵۵۲ هزار تن محصول، برداشت شد.

محمد برزعلی افزود: در مدت مشابه سال قبل ۵۵۵ هزار تن محصول از ۲۶۰ هزار هکتار برداشت شده بود.

وی افزایش برداشت گندم در استان را ناشی از بارندگی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در تولید بذر، سمپاشی و مانند آن اعلام کرد.

به گفته وی گلستان ۳۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا