انرژی

نفت زیر ۸۰ دلار ایستاد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که بازار همچنان در حال هضم تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید در اواخر امسال بود و در پی افزایش ذخایر نفت و سوخت آمریکا، نزدیک به پایین‌ترین رکورد خود در چهار ماه گذشته ایستاد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت با چهار سنت افزایش، به ۷۷ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ثابت بود و در ۷۳ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه ایستاد. هر دو شاخص روز سه شنبه، حدود یک دلار نزول کردند و در پایین‌ترین حد از فوریه بسته شدند. نفت برنت و شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه هم حدود ۳ دلار در هر بشکه سقوط کرده بودند.

همچنین بخوانید

ریزش قیمت نفت پس از آن روی داد که اوپک و متحدانش، با وجود سیگنال‌های اخیر از ضعیف شدن رشد تقاضا، تصمیم خود برای افزایش عرضه از اکتبر اعلام کردند.

هلیما کرافت، مدیر تحقیقات کالای شرکت «آر بی سی کپیتال» در یادداشتی نوشت: نفت برنت تحت فشار مانده است زیرا بازار به جدول زمانی پیشنهادی اوپک برای کاهش داوطلبانه به‌عنوان تعهدی الزام‌آور برای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در روز در سه ‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ بدون در نظر گرفتن چشم‌انداز یا شرایط نفتی اساسی در پایان تابستان، نگاه می‌کند.

با این حال، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، اظهار کرد: اگر تقاضا برای جذب بشکه‌ها به اندازه کافی قوی نباشد، اوپک پلاس کاهش کاهش تولید را متوقف کرده یا آن را معکوس خواهد کرد.

کرافت خاطرنشان کرد: همیشه هدف این بوده است که روند بازگرداندن بشکه‌ها را کند کنیم و با افزایش عرضه، بازار را دچار بحران نکنیم.

منابع بازار با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم، اعلام کردند ذخایر نفت، بنزین و سایر سوخت‌های آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته است. آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ مه، بیش از چهار میلیون بشکه افزایش یافته است که برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران از کاهش ۲.۳ میلیون بشکه‌ای ذخایر در نظرسنجی رویترز بود.

تیم ایوانر، تحلیلگر انرژی مستقل اظهار کرد: آمار موسسه امریکن پترولیوم از ذخایر نفت، یک شگفتی منفی روشن است.

ذخایر بنزین آمریکا هم بیش از چهار میلیون بشکه افزایش یافت که دو برابر افزایشی بود که تحلیلگران انتظار داشتند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا، بعدازظهر روز جاری توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد. این آمار به دقت از سوی بازار رصد می‌شود زیرا منعکس کننده مصرف سوخت در تعطیلات روز یادبود است که آغاز فصل رانندگی تابستانی در آمریکا است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا