اقتصاد کلان

رشد تجارت غیرنفتی امارات، حرکت لاک پشتی را در پیش گرفت

نظرسنجی نشان داد محدودیت‌های ظرفیت و قدرت تولید بر فعالیت‌های تجاری غیرنفتی در امارات‌ متحده عربی در ماه می تأثیر گذاشته است و رشد تولید در کمترین میزان خود در ۱۶ ماه گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص مدیران خرید نشان می‌دهد که رشد تجارت غیرنفتی امارات در ماه می کندتر است. شاخص مدیران خرید امارات متحده عربی با تعدیل فصلی S&P Global در ماه می به ۵۵.۳ رسید که نسبت به ماه آوریل که کمترین میزان از آگوست سال گذشته بود تغییری نداشت. زیرشاخص تولید در ماه می از ۶۳.۲ در ماه قبل به ۶۰.۸ کاهش یافت که کندترین نرخ رشد آن از ژانویه ۲۰۲۳ است.

رشد فروش جدید در ماه می افزایش یافت و زیرشاخص سفارش‌های جدید از ۵۶ در آوریل به ۵۸.۷ رسید، اما این افزایش دومین روند ضعیف رشد از آگوست سال گذشته بود.

در حالی که شتاب تقاضا پس از اختلال در سیل آوریل بهبود یافت، برخی از پاسخ‌دهندگان گزارش کردند که حجم فروش به کندی بهبود می‌یابد، در حالی که به دلیل محدودیت‌های ظرفیت و قدرت تولید، حجم کارهای عقب‌مانده با سریع‌ترین سرعت از زمان شروع نظرسنجی در سال ۲۰۰۹ افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، دیوید اوون، اقتصاددان ارشد در S&P Global Market Intelligence اعلام کرد یافته‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌ها باید کارهای زیادی را انجام دهند تا از حجم کاری خود استفاده کنند.

وی افزود با وجود تقاضای قوی، شرکت‌ها باید در موقعیت خوبی برای از سرگیری رشد قوی خود پس از بازیابی ظرفیت باشند. خوش‌بینی در میان پاسخ‌دهندگان نسبت به تولیدات آتی علیرغم کاهش سرعت رشد فعالیت، به طور کلی خوش‌بینانه بود که با ثبات شرایط اقتصادی و فروش بالاتر حمایت می‌شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا