امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید یکنواخت و صادرات پایدار اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی تولید یکنواخت و کم نوسان را هدف نخست این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در ۱۲ ماه منتهی به خرداد ۱۴۰۳ قدم‌های بزرگی برای تولید محور کردن رویدادهای مدیریتی، اجرایی و ستادی برداشته است.

وی افزود: در حال حاضر قرارگاه‌های امنیت غذایی محملی برای تصمیم‌های اجرایی در راستای تولید است و این مراکز تصمیم‌گیری، ماهیت تولید را جایگزین دغدغه‌های بازار مانند آنچه در سال گذشته بود، کرده‌اند.

نیکبخت تاکید کرد: هدف ما رساندن تولید داخل بر روی سکوی صادرات پایدار است و این اقدام را هم‌زمان با یکنواخت‌سازی تولید داخل به پیش می‌بریم و معتقدیم بازار داخل مطمئن و صادرات، در عرض هم حرکت می‌کنند و پشتیبان یکدیگرند.

وزیر جهاد کشاورزی عمل به تعهدات حمایتی را نشانه عزم راسخ مدیریت کلان کشاورزی برای جهش تولید دانست و گفت: برخلاف مدت مشابه، در حال حاضر نهاده‌های مورد نیاز تولید برای ۶ ماه نخست سال تأمین شده و برنامه اجرایی شش ماهه دوم با قوت در حال اجراست، یعنی؛ تولیدکننده دغدغه‌ای به جز تولید نداشته باشد.
وی با بیان اینکه تأمین مطمئن نهاده، پایه تولید پایدار است، افزود: شاید در ادوار گذشته نیاز سالانه نهاده محقق می‌شد اما اطمینان‌بخشی به تولیدکننده، تأمین نهاده به میزان لازم در زمان و مکان مقرر است و این شرایط برای بهره‌برداران در حال حاضر مهیا شده است.
گفتنی است؛ بر اساس گزارش‌ها، تکافوی نهاده در سامانه بازارگاه، بهای آن را در بازار آزاد به زیر قیمت مصوب رسانده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا