اقتصاد کلان

گرما در سومین اقتصاد بزرگ آسیا عامل مردودی نشد

یک نظرسنجی تجاری نشان داد که رشد تولید هند در ماه مه به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر کاهش یافت زیرا موج گرما باعث شد برخی شرکت‌ها ساعات کاری را کاهش دهند، اما فعالیت کارخانه‌ها به طور کلی قوی باقی ماند که با فروش بین‌المللی قوی تقویت شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سومین اقتصاد بزرگ آسیا اغلب در ماه می شاهد دماهای بالاست و در ماه گذشته در برخی مناطق شمالی و غربی به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد (۱۲۲ درجه فارنهایت) رسید.

شاخص نهایی مدیران خرید تولیدی هند که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ماه می از ۵۸.۸ آوریل به ۵۷.۵ کاهش یافت که کمتر از برآورد اولیه ۵۸.۴ بود. البته این شاخص بالاتر از میانگین بلندمدت خود باقی ماند و تقریباً سه سال است که بالاتر از ۵۰ بوده است.

بخش تولید در ماه می در قلمرو انبساطی باقی ماند، اگرچه سرعت توسعه کاهش یافت، که منجر به افزایش کم‌تر سفارشات و تولید جدید شد. در مقابل، سفارش‌های صادراتی جدید با سریع‌ترین سرعت در بیش از ۱۳ سال گذشته، با تقاضای گسترده افزایش یافت.

داده‌های دولتی این کشور نشان داد که اقتصاد هند در سه ماهه ژانویه تا مارس ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است که به دلیل رشد قوی در بخش تولید کمک کرده است و اقتصاددانان انتظار دارند این حرکت در سال جاری همچنان قوی باقی بماند. نرخ رشد بالاتر از انتظار ۶.۷ درصدی نظرسنجی رویترز بود.

فروش بین‌المللی با قوی‌ترین نرخ در بیش از ۱۳ سال گذشته افزایش یافت و توالی فعلی افزایش سفارشات صادراتی را به ۲۶ ماه افزایش داد. شرکت‌ها بالاترین سطح احساسات مثبت را در بیش از ۹ سال نشان دادند که انتظار می‌رود تقاضا همچنان پویا بماند. تقاضای قوی همچنین منجر به افزایش شدیدتر در زیرشاخص‌های قیمت نهاده و تولید شد.

بر اساس نظرسنجی رویترز، تورم در هند از سپتامبر ۲۰۲۳ در محدوده هدف بانک مرکزی هند دو تا ۶ درصد باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ زیر ۵ درصد باقی بماند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا