اقتصاد کلان

کاهش قیمت خودروسازان چینی را روسفید کرد

سازندگان خودروهای برقی چینی رکود این صنعت را به چالش کشیدند زیرا کاهش قیمت باعث افزایش فروش می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، داده‌های صنعتی نشان می‌دهد که کاهش قیمت و مدل‌های جدید به سازندگان خودروهای برقی چینی از جمله بی‌وای‌دی و نیو کمک کرد تا به رشد فروش خود در ماه می ادامه دهند، حتی در شرایطی که انتظار می‌رود بازار کلی خودروهای سواری شاهد کاهش تحویل باشد.

گروه سرس که با  هوآوی تکنولوژی برای ساخت خودروهای برقی محبوب Aito کار می‌کند، با تحویل ۳۴ هزار و ۱۰۰ خودرو در ماه می، پیشتاز این بسته بود که تقریباً سه برابر مقدار مشابه در سال گذشته بود.

بی‌وای‌دی، پرفروش‌ترین برند این کشور، در ماه می ۳۳۰ هزار و ۴۸۸ دستگاه خودروی سواری فروخت که در مقایسه با سال گذشته کمی بیش از یک چهارم افزایش داشت. این سرعت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که بی‌وای‌دی تقریباً ۱۰۰ درصد رشد داشت.

این رشد ادامه‌دار در حالی رخ می‌دهد که تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی با چالش‌های فزاینده‌ای در داخل و خارج از کشور روبرو هستند. با کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه باتری‌دار که باعث افزایش رقابت می‌شود، سازندگان خودروهای برقی در حال تخفیف و سرعت بخشیدن به عرضه مدل‌های جدید هستند. بی‌وای‌دی با کاهش قیمت بسیاری از مدل‌های محبوب در ماه فوریه جنگ قیمت‌ها را تشدید کرد که باعث شد سایرین نیز از آن پیروی کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در همین حال، دسترسی به بازارهای جدید خارج از کشور که در آن تولیدکنندگان می‌توانند قیمت‌های بالاتری را اعمال کنند، با اقدامات تجاری مانند افزایش احتمالی تعرفه‌ها در اتحادیه اروپا و در ایالات‌متحده که مالیات وارداتی بیش از ۱۰۰ درصد بر خودروهای برقی چینی وضع کرده است، تهدید می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا