ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نکاتی که باید درباره شارژ گوشی هوشمند بدانید

شارژ کردن تلفن همراه فرآید ساده ای به نظر می رسد اما رعایت نکات ایمنی هنگام شارژ کردن می تواند از بروز خطراتی مانند انفجار دستگاه با آتش گرفتن جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، درحال حاضر امروزه تلفن همراه در حوزه ای از فعالیت های روزمره جایگاه ویژه ای پیدا کرده و به پای ثابت اقدامات روزانه افراد در همه کشورهای دنیا تبدیل شده است. اگرچه نگه داری از تلفن همراه نکات مهمی را شامل می شود اما شارژ کردن گوشی از موارد مهمی است که نیاز بوده حتما افراد هنگام استفاده باید به آن توجه کنند.

شارژ کردن گوشی با وجود اینکه در بیشتر مواقع مورد غفلت قرار میگیرد اما فرآیند ساده ای است و رعایت نکاتی می تواند از وقوع اتفاقاتی مانند آتش گرفتن یا انفجار دستگاه جلوگیری کند.

بنابراین در قدم اول توصیه می شود کاربران همیشه تلفن همراه خود را با شارژر خودش شارژ کنند. در توضیح این مورد باید گفت بر خلاف لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند از یک رابط شارژ جهانی یعنی پورت microUSB استفاده می‌کنند. با این حال، اگر شارژری که استفاده می‌کنید با اصل مطابقت نداشته باشد، بر عملکرد باتری، ظرفیت ذخیره‌سازی شارژ و عمر باتری تأثیر می‌گذارد.

در قدم بعدی بهتر است از شارژرهای ارزان قیمت که سازندگان آن ناشناس هستند خود داری کنید. چراکه آن‌ها هیچ مکانیزم ایمنی برای محافظت در برابر نوسانات و شارژ بیش از حد ندارند و خرابی آداپتور می‌تواند برای همیشه به باتری و تلفن آسیب برساند.

شاید برایتان جالب باشد اما فست شارژها همیشه گزینه خوبی نیستند. استفاده از فست شارژر ممکن است برای سلامت باتری شما مفید نباشد. فست شارژرها ولتاژ بالاتری را به باتری گوشی ارسال می‌کنند که منجر به افزایش سریع دما می‌شود. پس بهتر است، شارژر معمولی را انتخاب کنید. در صورتی که گوشی شما به طور غیرعادی گرم شد، بلافاصله دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا صفحه نمایش خاموش شود. قبل از روشن کردن دستگاه، اجازه دهید به دمای اتاق بازگردد.

بسیاری از افراد عادت دارند با پایان روز خود، در طول شب نسبت به شارژکردن گوشی خود اقدام کنند و سپس آن را رها کنند اما نمی دانند که این کار می تواند برای تلفن همراه مضر باشد. بنابراین تاحد ممکن توصیه می شود که هرگز گوشی خود را در طول شب در حال شارژ رها نکنید چون شارژ بیش از حد برای سلامت باتری گوشی موبایل مضر است.

از دیگر مواردی که می توان به عنوان راهکاری ایمن برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد خود داری از شارژ مداوم است. در این روش بهتر است قبل از اینکه آن را به برق وصل کنید، اجازه دهید باتری تا حدود ۲۰ درصد خالی شود. شارژهای مداوم و غیرضروری طول عمر باتری را کوتاه می‌کند. از سوی دیگر، اجازه ندهید باتری تمام توان خود را از دست بدهد.

علاوه بر موارد گفته شده توصیه می‌شود هنگام شارژ، قاب محافظ گوشی را جدا شود؛ زیرا قاب محافظ باعث گرم شدن باتری می‌شود بنابراین در صورت امکان، گوشی را برگردانید و آن را روی یک پارچه نرم قرار دهید تا از نمایشگر محافظت شود.  

همانگونه که نباید شارژ گوشی به کمتر از ۲۰ درصد برسد، شارژ ۱۰۰ درصد تلفن همراه هم لازم نیست بنابراین تاحد ممکن کاربران باید تلاش کنند باتری گوشی هوشمند خود را حداقل تا ۸۰ درصد شارژ کنند.

هر زمان که شارژ می‌کنید، مطمئن شوید که باتری شما حداقل ۸۰ درصد شارژ می‌شود. لزومی ندارد که همیشه شارژ گوشی به ۱۰۰ درصد برسد.

انتهای پیام   

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا