انرژی

وزرای نیرو و نفت وارد زاهدان شدند

وزرای نیرو و نفت به منظور افتتاح چند طرح در بخش صنعت آب، برق و گاز در سیستان و بلوچستان، وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شدند.

به گزارش ‌ایسنا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و جواد اوجی وزیر نفت دقایقی قبل به منظور افتتاح چند طرح در بخش صنعت آب، برق و گاز وارد زاهدان شده و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مسئولان این استان قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

افتتاح بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در سیستان و بلوچستان و بهره مندی پنج شهر منطقه سیستان از گازطبیعی از طرح های قابل افتتاح در سفر امروز وزیر نیرو و نفت به سیستان و بلوچستان است.

همچنین چهار پروژه طرح تامین آب زاهدان و سیستان از سه راهی دشتک به منظور رفع مشکل تامین آب آشامیدنی این مناطق، آبرسانی و رفع تنش آبی از ۷۵ روستا در قالب جهاد آبرسانی و تصفیه‌خانه مجتمع ۳۱۵ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب، ایستگاه پمپاژ شماره B فاضلاب شهر چابهار و توسعه شبکه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ شماره D فاضلاب شهر کنارک و توسعه شبکه فاضلاب به بهره برداری خواهد رسید.

از دیگر پروژه‌های صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان، آبگیری سد مخزنی «شهری‌کور» جهت مصارف کشاورزی و افتتاح طرح آبرسانی از سد کهیر به ۴۰ روستای پایین دست و طرح آبرسانی به شهرهیدوچ از سد ماشکید علیا و ایستگاه پمپاژ ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای به همراه اجرای حدود ۲۰ کیلومتر خط لوله جهت آبرسانی از آب شیرین کن هامون و هیرمند به منطقه سیستان است.

علاوه بر افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم صنعت آب، نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی مپنا موسوم به میل نادر و نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان( واحدهای گازی زاهدان ۱ الی ۳) در دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

در این سفر استانی همچنین ۱۵ پروژه مربوط به شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان از جمله ساخت خطوط اسپکه – نیکشهر(قطعه دوم) و خاش به خاش ۲، افزایش ظرفیت پست‌های چاه کیچی، سراوان، دامن،سرباز، جالق، چابهار۲۳۰، جبرآباد، میل نادر، زابل ۱، زابل ۲، کهیر، نیروگاه گازی زاهدان افتتاح می‌شود.

در سفرهای دولت به سیستان و بلوچستان در کنار افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق منطقه‌ای، ۱۵ طرح‌ و پروژه‌ توزیع برق شامل برق رسانی و توسعه شبکه برق روستایی، اصلاح و بهینه سازی و رفع افت ولتاژ و برق‌رسانی به چاه‌های آب طرح آبرسانی(چاه‌های آبخوان‌های شرقی، بندان و دشتک) افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا