امور زیربناییراه و ساختمان

اتمام ارزیابی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه پایتخت تا تابستان

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از برنامه آن مرکز برای اتمام ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان‌ مهم و بلند مرتبه پایتخت تا تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جز (۵ بند ض ماده ۱۴) قانون مدیریت بحران انجام آن برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها و نهادها قرار گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب تفاهمی که با شهرداری تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران داشتیم، کار آغاز شد. در سال گذشته در مرحله نخست، یکهزار و ۵۰۰ ساختمان ارزیابی و نتایج ارزیابی در قالب چهار گروه ناایمنی سازه شامل ایمنی جزئی (نیاز به بررسی کفایت مدارک طراحی و ساخت)، ناایمن خطر کم (نیاز به بررسی محتوایی مدارک طراحی و ساخت), ناایمن با خطر زیاد (نیاز به ارزیابی کمی ایمنی و در صورت نیاز بهسازی)، ناایمن خطر خیلی زیاد (ضرورت تخریب و نوسازی) به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران ارائه شد.

وی ادامه داد: امسال نیز بررسی و ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان که احتمال خطر برای آنها می‌رود تا اواخر تابستان انجام خواهد شد و از تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان پایتخت که احتمال خطر برای آنها از نظر ایمنی وجود دارد، تاکنون ارزیابی یکهزار و ۲۰۰ ساختمان به اتمام رسیده و نتایج بررسی‌ها به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران ارائه شده است. بررسی باقیمانده ساختمان‌ها نیز در حال انجام و برنامه‌ریزی است.

حیدری خاطرنشان کرد: ساختمان‌های پرخطر شناسایی شده در چهار گروه تقسیم‌بندی می‌شوند که تقسیم‌بندی آنها از مقاوم‌سازی تا تخریب پیگیری خواهد شد. ساختمان‌هایی که نیاز به مقاوم‌سازی دارند به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند تا روند مقاوم‌سازی برای آنها در توافق با مالک انجام شود و ساختمان‌هایی که از طریق مقاوم‌سازی و سایر روش‌ها امکان مقاوم‌سازی نداشتند و باید تخریب می‌شدند موضوع از طریق معرفی ساختمان‌ها به مراجع ذی‌صلاح پیگیری و دنبال خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا