اقتصاد کلان

سال گذشته ۸۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول شد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی وصول شده در چهارمحال و بختیاری در سال‌ گذشته حدود ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: مجموع درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

احسان خاندورزی ۱۷ خردادماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان از توسعه اقتصادی عقب مانده است، اظهار کرد: بنابراین باید تلاش شود تا سیاست‌های اقتصادی در این استان به‌صورت مستمر دنبال شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: چرخش سیاست‌ها و تخصیص منابع اعتباری به رفع ناترازی‌ها در چهارمحال و بختیاری کمک می‌کند، سیستم‌های پیش‌رو برای محرومیت‌زدایی در استان‌های کم‌برخوردار مورد توجه جدی است.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی وصول شده در چهارمحال و بختیاری در سال‌ گذشته حدود ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود، یادآور شد: مجموع درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بود، اساسا برنامه نداریم تا استان‌های کم‌برخوردار را برای اخذ مالیات تحت فشار قرار دهیم.

خاندوزی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از مودیان مالیاتی بزرگ و افرادی است که فرارهای مالیاتی بزرگ دارند، سال گذشته ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از شرکت‌های بزرگ دریافت شد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه افرادی که درآمد کافی برای گذران زندگی ندارند از پرداخت مالیات معاف هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که درآمدشان بالاتر از هزینه‌های زندگی آن‌هاست باید مالیات پرداختی کنند، فرارهای مالیاتی بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه دو دسته تسهیلات بانکی در کشور پرداخت می‌شود، عنوان کرد: تسهیلات خرد در حوزه فرزندآوری، مسکن، ازدواج و … و تسهیلات بزرگ به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی پرداخت می‌شود.

خاندوزی بیان کرد: به‌علت سیاست‌های انقباضی و کنترل نقدینگی پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی بر اساس اولویت انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد در خصوص درگاه ملی صدور مجوزها، توضیح داد: صدور مجوزها به واگذاری زمین و تغییر کاربری گره خورده است و این فرآیند شفاف نبود، باوجود مقاومت‌ها درگاه ملی صدور مجوزها راه‌اندازی شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا