انرژی

کلمبیا خواستار محدودیت فروش زغال سنگ به اسرائیل شد

عکس تزئینی است

وزارت بازرگانی کلمبیا در واکنش به تراژدی انسانی در غزه، خواستار محدودیت فروش زغال سنگ به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس یک سند داخلی که بلومبرگ و بنا بر اظهارات یک فرد مطلع، وزارت بازرگانی کلمبیا به کمیته ای که درباره تعرفه ها و تجارت خارجی تصمیم گیری می‌کند، توصیه کرده است که ارسال محموله های زغال سنگ، محدود شود.

همچنین بخوانید

روابط رژیم صهیونیستی با دولت‌های سراسر آمریکای لاتین، در سال میلادی جاری تیره شده است، اما تاکنون این تیرگی روابط عمدتا از طریق اقدامات دیپلماتیک به جای تحریم‌های تجاری ابراز شده است. کلمبیا بزرگترین تامین کننده زغال سنگ رژیم صهیونیستی است و در سال میلادی گذشته، حدود ۴۵۰ میلیون دلار زغال سنگ به سرزمینهای اشغالی فروخت.

وزارت بازرگانی کلمبیا اعلام کرد هدف از محدودیت‌های زغال سنگ، کمک به پایان دادن به جنگ مسلحانه بوده و باید تا پایان آن باقی بماند.

 شرکت دروموند که در آلاباما مستقر است و یک شرکت کلمبیایی تابعه گلنکور، دو تامین کننده زغال سنگ هستند.

دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ماه گذشته تقریبا به طور کامل تجارت با رژیم صهیونیستی را متوقف کرد.

جنگ کلمات

کلمبیا و رژیم صهیونیستی، از لحاظ تاریخی روابط خوبی با یکدیگر داشته اند و از سال ۲۰۲۰، یک توافقنامه تجارت آزاد اجرا کرده اند. اما روابط دو طرف در ماه‌های اخیر، به شدت تیره شد و گوستاو پترو، رئیس جمهور کلمبیا، جنگ در غزه را «نسل‌کشی» توصیف کرد، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پترو را «حامی یهودی‌ستیز حماس» خواند.

کلمبیا و رژیم صهیونیستی در ماه مه، روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند.

کمیته مسئول تصمیم گیری در خصوص صادرات زغال سنگ، شامل نمایندگانی از وزارتخانه های بازرگانی، دارایی و انرژی و همچنین سازمان مالیات است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یک منبع آگاه گفت: تصمیم درباره محدود کردن صادرات زغال سنگ به رژیم صهیونیستی، می تواند تا روز پنجشنبه گرفته شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا