انرژی

مذاکرات آرامکو برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ال‌ان‌جی آمریکا

آرامکوی سعودی سرگرم مذاکره با توسعه دهندگان ال‌ان‌جی آمریکا برای خرید سهمی در یک پروژه برنامه ریزی شده و امضای قرارداد بلندمدت برای خرید ال‌ان‌جی از یک تاسیسات صادرات پیشنهاد شده دیگر است.

به گزارش آرمان اقتصادی، آرامکو که بزرگترین صادرکننده نفت جهان و بزرگترین شرکت نفتی جهان است، به دنبال نقش بزرگتری در بازار جهانی گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) است زیرا قصد دارد تولید و کسب و کار تجارت گاز طبیعی خود را تقویت کند.

همچنین بخوانید

پاییز گذشته، آرامکوی سعودی با امضای قراردادی برای خرید سهم حداقلی در شرکت ال‌ان‌جی «مید اوشن انرژی» که در آستانه خرید منافعی در پروژه‌های ال‌ان‌جی استرالیا است، وارد تجارت جهانی ال‌ان‌جی شد.

ورود به تجارت ال‌ان‌جی، یک کسب و کار سودمند دیگر برای این غول نفتی سعودی با در نظر گرفتن این حقیقت است که تقاضا برای ال‌ان‌جی در سال‌های آینده رشد خواهد کرد زیرا اروپا، گاز روسیه را کنار می‌گذارد و آسیا به دنبال استفاده از گاز طبیعی بیشتری به جای زغال سنگ خواهد بود.

منابع آگاه به رویترز گفتند: آرامکو سرگرم مذاکره با شرکت آمریکایی تلوریان برای خرید سهمی در تاسیسات صادرات «دریفت وود ال‌ان‌جی» در نزدیکی لیک چارلز لوئیزیانا  است. نمایندگان این غول نفتی سعودی، امسال سه بار، از محل این پروژه بازدید کردند.

گفته می‌شود تلوریان که سال‌ها تلاش کرده است پروژه‌های خود را به مرحله نهایی برساند، به دنبال گرفتن تصمیم سرمایه‌گذاری نهایی برای دو واحد «دریفت وود ال‌ان‌جی» قبل از پایان سال است. این پروژه که تمام مجوزها را دارد و تحت تاثیر تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا برای توقف صدور مجوز برای پروژه‌های جدید صادرات ال‌ان‌جی قرار نمی‌گیرد، در اوایل سال جاری، یک مجوز سه ساله ساخت از کمیسیون تنظیم انرژی فدرال دریافت کرد.

همچنین، به گفته منابع آگاه، آرامکوی سعودی سرگرم مذاکره با شرکت «نکست دیکید» برای امضای قرارداد خرید ال‌ان‌جی از واحد پنجم پیشنهاد شده پروژه ریو گرانده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آرامکو در اقدام برای گسترش حضور به بازار بین‌المللی ال‌ان‌جی، با رقابت شدید از سوی شرکت‌های بزرگ دیگر در خاورمیانه روبروست. به عنوان مثال، شرکت ادنوک ابوظبی، دو قرارداد برای خرید دو پروژه ال‌ان‌جی خارجی امضا کرده که شامل سهم ۱۱.۷ درصدی در فاز اول ال‌ان‌جی ریو گرانده «نکست دیکید» در تگزاس است که نخستین سرمایه‌گذاری استراتژیک این شرکت اماراتی در آمریکا است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا