صنعت، معدن، تجارت

تایید تصویب توافقنامه‌ تجارت آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، از تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران از سوی دومای روسیه خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تأیید خبر تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: این موافقتنامه در (۴ دی ۱۴۰۲) به امضا رسیده بود و هم اکنون در مرحله تصویب ملی توسط مجالس قانونگذاری ایران و پنج کشور اوراسیا (روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس) است.

وی ادامه داد: مجالس قانونگذاری موافقت‌نامه‌ها را امضا نمی‌کنند بلکه آن‌را به تصویب می‌رساند. در ایران و ۴ کشور اوراسیا نیز موافقتنامه تجارت آزاد در مسیر تصویب قرار دارد.

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه دومای روسیه توافقنامه را تصویب کرد، گفت: این احتمال وجود دارد ظرف مدت یک هفته این توافقنامه از سوی رئیس جمهور روسیه امضا شود و با تأیید ریاست جمهوری روسیه تصویب ملی آن کامل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هدف از امضای این توافقنامه تسهیل تجارت بین کشورهای اوراسیا و ایران از طریق کاهش یا رفع موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای و حمایت از تعاملات اقتصادی و تجاری است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا