اقتصاد کلان

ثبات نسبی نرخ ارز در داخل/ هفته‌ی آرام سکه و طلا

بررسی یک هفته اخیر بازار سکه و طلا نشان می‌دهد که علیرغم ثبات نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی در طول هفته اما نوسان یکباره‌ی آن در روزهای پایانی، همچنان تاثیری بر بازار داخل نداشته و ثبات نسبی نرخ ارز در داخل، سبب شده است که سکه و طلا نیز هفته‌ی آرامی را پشت سر بگذارد و سکه در شگفت‌انگیزی تمام، بدون تغییر (نسبت به ابتدای هفته) هفته را به پایان برساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، درحالیکه قیمت طلا در بازارهای جهانی نوسان کمی را در طول هفته داشت، اما از روز چهارشنبه تا پنجشنبه، با افزایش همراه شد؛ بطوریکه روز گذشته (پنجشنبه) به نسبت ابتدای ابتدای هفته هر اونی جهانی طلا با ۳۳ دلار افزایش به ۲۳۶۰ دلار رسید.

این درحالی بود که نوسان در بازار ارز حداقلی بود؛ براین اساس باتوجه به تغییرات کم نرخ ارز در داخل، نوسان افزایشی جهانی طلا تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نداشته و می‌توان گفت که قیمت سکه و طلا در بازار این هفته، به نسبت هفته‌ی آرامی را پشت سر گذاشت و با نوسان کمی همراه شد.

بهای سکه و حتی حباب آن، بدون تغییر ماند 

براساس آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه سکه تمام طرح جدید تغییر قیمتی نسبت به بهای آن در ابتدای هفته نداشته ‌ و با ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هفته را به پایان رساند؛ اما  سکه تمام طرح قدیم در پایان هفته ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار بود که به نسبت ابتدای هفته، ۲۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی داشت.

نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در آخرین معاملات هفته، رسیدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر  نسبت به ابتدای هفته، هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به افزایش ۳۳ دلاری اونس جهانی، قیمت هر مثقال طلای آب شده (۱۷ عیار) با ۱۸۰ هزار تومان افزایش به  ۱۴ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۲ هزار تومان افزایش هفتگی، سه میلیون و ۳۷۷ هزار تومان به ازای هر گرم مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

حباب سکه باتوجه به تعادل عرضه و تقاضا در بازار، در این هفته تغییری نداشت؛ قیمت هر قطعه سکه در حال حاضر هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، دارای حباب است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا