ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ترامپ خودش را رئیس جمهور «کریپتو» خواند

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا، خود را طرفدار ارزهای دیجیتال معرفی کرد و از اقدامات دموکرات‌ها برای ساماندهی این بخش را به باد نکوهش گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، ترامپ پنج شنبه گذشته در سانفرانسیسکو، در مراسمی که دیوید ساکس و چامات پالیهاپیتیا، سرمایه‌گذاران فناوری، در خانه ساکس در محله شیک پسیفیک هایتس برگزار کردند، ۱۲ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرد.

تروور تراینا، مدیر فناوری مقیم سانفرانسیسکو و سفیر سابق ترامپ در اتریش، به رویترز گفت: ترامپ گفت: رئیس‌جمهور ارزهای دیجیتال خواهد شد.

صنعت کریپتو در مواجهه با تشدید تفحص رگولاتورها، تلاش می‌کند تا سیاستمداران آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد. این نظارت‌ها به خصوص از زمانی تشدید شد که ورشکستگی شرکت‌های بزرگ رمزارز در سال ۲۰۲۲، باعث وحشت سرمایه‌گذاران، افشای کلاه‌برداری و سوءرفتار شد و میلیون‌ها دلار را از جیب سرمایه‌گذاران خارج کرد.

هارمیت دیلون، عضو کمیته ملی جمهوریخواه، اظهار کرد: ترامپ، رمزارز را مهم خواند و تاکید کرد کاملا حامی این بخش خواهد بود. دیلون گفت: ترامپ که برای شکست دادن جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات فعلی، در انتخابات پنجم نوامبر نامزد شده است، جزئیاتی درباره سیاست پیشنهادی خود درباره ارزهای دیجیتال ارائه نکرده است.

بایدن در سال ۲۰۲۲، فرمان اجرایی را با هدف اطمینان از توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال امضا کرد که منجر به انتشار گزارش‌هایی شد که از رگولاتورهایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا، می‌خواستند دستورالعمل‌ها و مقرراتی را برای رسیدگی به ریسک‌ها در اکوسیستم کریپتو منتشر کنند.

کاخ سفید تحت ریاست جمهوری بایدن، اعلام کرده است مشتاق همکاری با کنگره برای ایجاد یک چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال است.

رابین پترسون، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به رویترز گفت: دولت بایدن از نوآوری در دارایی‌های دیجیتال، حمایت کرده و در عین حال، تلاش کرده است از مصرف‌کنندگان در برابر ریسک‌های مرتبط با فناوری‌های جدید، حمایت کند.

در حالی که سانفرانسیسکو به شدت لیبرال است، تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران محلی و سرمایه‌گذاران ریسک پذیر و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، از ترامپ حمایت کرده‌اند و برخی از آنها، مقررات بیش از حد دولت بایدن را به عنوان یکی از دلایل این حمایت ذکر کرده‌اند.

جاکوب هلبرگ، مشاور شرکت تجزیه و تحلیل داده پالانتیر گفت: رئیس‌جمهور ترامپ به صراحت اعلام کرد جنگ دولت بایدن علیه ارزهای دیجیتال، بمحض آغاز دومین دولت ترامپ، متوقف می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، بنکمن فرید، موسس صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس که اکنون ورشکسته شده است، سال گذشته به دلیل سرقت از مشتریان، مجرم شناخته شد. دادستان‌ها مدعی هستند بنکمن فرید از این پول، برای کمک مالی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کمپین‌های سیاسی آمریکا استفاده کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا