انرژی

تداوم رویکرد دولت شهید رئیسی در دولت آینده مشکل ناترازی انرژی را حل میکند

نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به کارنامه دولت شهید رئیسی در حوزه انرژی گفت: در زمینه حل ناترازی داخلی و افزایش حجم ذخیره‌سازی گاز در کنار رشد ۱۰ برابری جمع‌آوری گازهای همراه به عنوان اقدامات موثر گازی بوده است که به افزایش گازرسانی به صنایع و بهبود مدیریت ناترازی گاز در دولت سیزدهم منجر شد و به اعتقاد بنده باید این رویکردها به خصوص در بخش انرژی دولت شهید رئیسی ادامه پیدا کند تا مشکلات حوزه انرژی ما برطرف شود.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات دولت شهید رئیسی در رابطه با صنعت انرژی کشور و لزوم تداوم آن در دولت چهاردهم تاکید کرد: به اعتقاد بنده دیپلماسی انرژی در دولت شهید رئیسی بسیار متحولانه و بسیار مناسب بود و شرایط در حوزه انرژی دستخوش تغییرات زیادی شد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش انرژی در دولت شهید رئیسی تحول عظیمی پیدا کرد، ادامه داد: ما در این مقطع تولید نفتمان را افزایش دادیم و علاوه بر اینکه نیاز پالایشگاه‌ها را برآورده کردیم بیش از یک و نیم میلیون بشکه نیز صادرات نفت داشتیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم و نماینده فعلی مجلس دوازدهم تاکید کرد: از این رو این اقدامات نشان می‌دهد که ما در حوزه و بخش انرژی در دولت شهید رئیسی به چه میزان فعالیت موثر داشته‌ایم.

مدیریت مناسب برق در دولت شهید رئیسی

نماینده مردم گرگان در مجلس دوازدهم با بیان اینکه صنعت نفت فعالیت‌های موثری در زمان مدیریت شهید رئیسی بر دولت انجام داد، اظهار کرد: همچنین ما در بخش انرژی و در بخش مربوط به تامین برق بسیار خوب عمل کردیم البته شاید در پی عدم تامین برق در برخی از مناطق، برخی از واحدهای صنعتی ما آسیب دیدند اما دولت برای مدیریت مصرف برنامه‌ریزی درستی داشت، به واقع مردم در رابطه با تامین برق اذیت نشدند و امسال هم به امید خدا مردم در رابطه با تامین برق اذیت نخواهند شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد دیگر دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت شهید رئیسی موضوع دیپلماسی انرژی به خوبی پیگیری شد و به عنوان مثال موضوع خط آی. پی یعنی خط صادرات گاز به کشور پاکستان در سفر اخیر آیت الله رئیسی و وزیر نفت برطرف شد.

راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در دولت شهید رئیسی

سنگدوینی با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم در رابطه با راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: همچنین در پی اقدامات دولت در حوزه انرژی به ظرفیت پالایشگاه آبادان افزوده شد و اقدامات خوبی در این بخش مد نظر قرار گرفت.

این نماینده مجلس دوازدهم اظهار کرد: همچنین در این دولت با  آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین و کشورهایی نظیر ونزوئلا و کوبا همکاری‌های خوبی در رابطه با حوزه انرژی صورت گرفت.

وی با اشاره به صادرات گاز به عراق و ترکیه در پی اقدامات دولت سیزدهم اظهار کرد: بالاخره این قبیل اقدامات در راستای دیپلماسی انرژی محسوب شده و توانست تاثیرات جدی در بخش انرژی ایجاد کند.

سنگدوینی تصریح کرد: همچنین دولت با کشورهایی نظیر ترکمنستان و کشورهای اوراسیا علاوه بر تعاملات در حوزه انرژی توانست در مابقی موضوعات نیز تعامل داشته باشد. همچنین دولت توانست در این بخش‌ها توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های متعددی را به امضا برساند البته در این بخش آیت الله رئیسی تاکید داشتند که باید این تفاهمنامه و توافقات عملیاتی شود.

حل ناترازی داخلی و افزایش حجم ذخیره‌سازی گاز

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر اقدامات دولت سیزدهم در بخش انرژی و همچنین ذخیره سازی انرژی و استفاده آن در مقطع سرد سال تاکید کرد: علاوه بر بحث دیپلماسی موفق خارجی حوزه انرژی دولت شهید رئیسی، در زمینه حل ناترازی داخلی و افزایش حجم ذخیره‌سازی گاز در کنار رشد ۱۰ برابری جمع‌آوری گازهای همراه نیز به عنوان اقدامات موثر در حوزه گازی بوده است که به افزایش گازرسانی به صنایع و همچنین بهبود مدیریت ناترازی گاز در دولت سیزدهم منجر شد. به اعتقاد بنده باید این رویکردها به خصوص در بخش انرژی دولت شهید رئیسی ادامه پیدا کند مشکلات در حوزه انرژی ما برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا