امور زیربناییتعاون و اشتغال

الحاق رسمی جمهوری اسلامی ایران به ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی

معاون وزیر کار با ابلاغ پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از الحاق رسمی جمهوری اسلامی ایران به ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، اجلاسیه ۱۱۲ سازمان بین‌المللی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگر و کارفرما از کشورهای عضو ILO، سوم ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان مرکزی سازمان بین‌المللی کار واقع در ژنو سوئیس، آغاز به کار کرد و تا ۱۴ ماه ژوئن (۲۵ خرداد) ادامه خواهد داشت.

در این اجلاسیه، نمایندگانی از ۱۸۷ کشور عضو سازمان بین‌المللی کار، از گروه دولت‌ها، کارگران و کارفرمایان شرکت می‌کنند و به طیف وسیعی از موضوعات که اثرات بلند مدتی بر جهان دنیای کار دارد، به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

هیأت عالی جمهوری اسلامی ایران با همراهی جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز در این اجلاس حضور یافتند.

معاون وزیر کار در دیدار با مدیر کل سازمان بین‌المللی کار با ابلاغ پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از الحاق رسمی جمهوری اسلامی ایران به ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی خبر داد.

در اجلاس امسال نشست گروه آسیا و اقیانوسیه ASPAG سازمان بین‌المللی کار در سطح وزیران کار به ریاست جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

هیأت جمهوری اسلامی ایران در ژنو با مقامات برخی کشورها از جمله وزیر کار لبنان و سوریه دیدارهای دوجانبه‌ای داشتند.

سازمان بین‌المللی کار می‌تواند در تعامل با سایر نهادهای بین‌المللی، آثار و تبعات این اقدامات خصمانه را بر دنیای کار و شکل‌گیری فرصت‌های برابر برای همگان مورد واکاوی قرار دهد.

سال گذشته در یکصد و یازدهمین اجلاسیه بین‌المللی کار که از ۵ تا ۲۶ خرداد ماه در ژنو سوئیس برگزار شد، عدالت اجتماعی به عنوان دستور اصلی اجلاسیه سازمان با هدف ایجاد جهانی پایدارتر و عادلانه‌تر، مورد بررسی قرار گرفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا