ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

جنسن هوانگ پیشتاز موج جدید میلیاردرهای فناوری شد

همسو با افزایش ارزش بازار انویدیا و عبور آن از مرز سه تریلیون دلار، مدیرعامل این شرکت، در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، مدام صعود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جنسن هوانگ، روز جمعه به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرد و بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، با ثروت خالص ۱۰۶.۱ میلیارد دلار، از مایکل دِل، پیشگام رایانه شخصی عبور کرد و سیزدهمین ثروتمند بزرگ دنیا شد. ثروت او امسال که تقاضا برای تراشه‌های انودیا برای انجام وظایف هوش مصنوعی، سیری ناپذیر مانده است، بیش از ۶۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

هوانگ ۶۱ ساله که موج جدید میلیاردرهای فناوری را هدایت می‌کند، سیلیکون‌ولی را زیر سلطه خود درآورده است. افراد دیگری که از این موج بهره مند شده اند، شامل لیزا سو، مدیر اجرایی شرکت AMD و چارلز لیانگ از شرکت «سوپر مایکرو کامپیوتر» هستند. پس از این که انویدیا، یک سه ماهه پرقدرت دیگر را پشت سر گذاشت، ثروت هوانگ از تک تک اعضای خانواده والتون که ثروتمندترین خانواده آمریکاست، عبور کرد.

ثروت هوانگ مربوط به سهم ۳.۵ درصدی در شرکت انویدیا است که او در سال ۱۹۹۳، همراه با کریس مالاکوفسکی و کورتیس پریم، تاسیس کرد. انویدیا، نخستین شرکت تراشه رایانه است که چهارشنبه گذشته، به ارزش بازار سه تریلیون دلار دست یافت و از ارزش اپل سبقت گرفت و روز جمعه، دوباره در همان حدود ایستاد.

مایکل دِل ۵۹ ساله با ثروتی به ارزش ۱۰۵.۹ میلیارد دلار، یکی از ابرثروتمندان فناوری است که بخش عمده ثروتشان را مرهون شرکت‌های نرم افزاری خود هستند. دِل، بخش عمده ثروتش را از شرکت رایانه‌ای دِل به دست آورد که رایانه شخصی و سرور می‌فروشد.

با این حال، شرکت «دِل تکنولوژی» هم از موفقیت اخیر هوش مصنوعی بهره‌مند شده است زیرا شرکت‌ها، به سرورها و سایر زیرساخت‌های برای استفاده از تراشه‌های پیشرفته انویدیا نیاز دارند. سرمایه‌گذاران، شرکت دِل را به همراه سوپر مایکرو به عنوان شریک منتخب انویدیا برای این لاین تجاری می‌بینند.

دِل در اوایل مارس به گروه کوچک از افرادی پیوست که ثروتشان با رشد سهام شرکتشان، از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت. ارزش سهام این شرکت پس از نتایج مالی مایوس کننده سرمایه‌گذاران، عقب نشینی کرد و ثروت موسسش را در یک روز، تقریبا ۱۲ میلیارد دلار کاهش داد.

انویدیا در حال حاضر، اکوسیستمی از راه‌کارهای سخت افزاری و نرم افزاری دارد که رقیبانی نظیر AMD و اینتل سخت تلاش می‌کنند آنها را شکست داده یا محصول مشابه را تولید کنند.

بر اساس گزارش رویترز، و انویدیا هیچ نشانه‌ای از کند شدن یا واگذاری عرصه به رقیبان، نشان نداده است. هوانگ اعلام کرده است انویدیا قصد دارد هر سال شتاب دهنده‌های خود را ارتقا دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا