اقتصاد کلان

تالار شیشه‌ای ریزش کرد

بازار سرمایه که در یک ماه گذشته فقط شش روز سبزرنگ شده امروز هم افت کرد و شاخص کل با کاهش ۱۸ هزار و ۵۴۶ واحد به رقم دو میلیون و ۶۳ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار سرمایه در یک ماه گذشته فقط شش روز مثبت شده عمده نمادها روند منفی داشته‌اند. به باور کارشناسان شرایط موجود نوعی بلاتکلیفی ناشی از نزدیک شدن به زمان انتخابات است. از سوی دیگر عواملی همچون ناپایدار بودن نرخ انرژی، قیمت‌گذاری دستوری، انتشار اوراق دولتی و نرخ بالای سود بانکی، شرایط ناپایداری را در بازار بورس ایجاد کرده است.

برخی تحلیل‌گران بازار سرمایه امیدوار بودند امروز بازار روند صعودی به خود بگیرد و تا قبل از انتخابات رشد کند اما فعلا این اتفاق نیفتاده است.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۸ هزار و ۵۴۶ واحد کاهش یافت و به عدد دو میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم ۳۵۹۶ واحد افت کرد و در رقم ۶۷۵ هزار و ۵۷۴ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز بورس حدود ۱۸۱ هزار فقره بود که ارزش آن ۵۵۴۵ میلیارد تومان شد.

تالار شیشه‌ای ریزش کرد
نقشه بازار بورس ـ شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

فملی، فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایجاد کردند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوب، وتجارت و وبملت اشاره کرد.

فرابورس ایران نیز روز شنبه ۲۲۳ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۲ هزار و ۲۲۸ واحد قرار گرفت.

تعداد معاملات فرابورس به حدود ۹۲ هزار فقره رسید و ارزش آن ۳۸۷۰ میلیارد تومان شد. فرابورس در روزهای اخیر به لحاظ تعداد و ارزش معاملات در سطوح بسیار پایینی قرار گرفته است.

آرا، شگویا و هرمز از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که همگی قرمز شدند. از سوی دیگر شفام، خاور و فزر از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز شفام دو نماد دیگر منفی به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا