اقتصاد کلان

شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار راهی بازار سرمایه می‌شوند/ عبور از بنگاه‌داری و توجه به سهامداری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش همکاری‌های این وزارتخانه با سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از برنامه های این وزارتخانه ورود شرکت‌های زیر مجموعه به بازار سرمایه است. همچنین محور برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۱۴۰۳ عبور از بنگاه‌داری و توجه به سهامداری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق اعلام سازمان بورس، صولت مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی – با اشاره به حضور و ورود شرکت‌های تابعه این وزارت خانه به بازار سرمایه گفت: ورود شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار به بازار سرمایه، تجربیات مطلوبی را طی سال‌های گذشته رقم زده که در همین زمینه، همکاری‌های خود را با سازمان بورس افزایش خواهیم داد.

وی افزود: در راستای برنامه ریزی‌های صورت گرفته، یکی از تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت کار و نیز اقدامات کلان این وزارتخانه، ورود حتمی شرکت‌های زیر مجموعه به بازار سرمایه است تا بتوان از مزایای این بازار برای بهبود عملکرد و فعالیت این شرکت‌ها استفاده کنیم.

عبور از بنگاه‌داری و توجه به سهامداری

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محور برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۱۴۰۳ عبور از بنگاه‌داری و توجه به سهامداری است.

وی عنوان کرد: با توجه به شعار سال، یکی از بسترهای مهمی که موجب مشارکت مردم و توسعه تعاونی‌های مردم می‌شود، ورود شرکت ها به بازار سرمایه و تقویت این بازار است که امیدواریم تا پایان سال عملکرد مطلوبی را در این حوزه به ثبت برسانیم.

عرضه کالاهای تولیدی شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار به بورس

مرتضوی در بخش پایانی این گفت‌وگو به اثرات عرضه کالاهای تولیدی شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار و همچنین سایر کالاها در بورس اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه ورود کالاها به بورس طی سالیان گذشته، اثرات مثبت این اقدام امری بدیهی است و باید به طور حتم، کالاها از طریق بورس عرضه و معامله شوند تا یک عدالت و ثبات منطقی در بازار کالاها ایجاد شود و با توجه به مزایایی که عرضه کالاها در بورس با خود به همراه دارد، از عرضه کالاهای جدید به بورس استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا