امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۳۱ هزار هکتار اراضی استان سمنان تحت کشت گندم قرار دارد

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز فرایند های خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: ۳۱ هزار هکتار اراضی استان سمنان تحت کشت گندم قرار دارد.

محمد رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از آغاز فرایندهای خرید تضمینی گندم در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: از آنجا که برداشت و خرید تضمینی گندم بر اساس محصول دهی اراضی کشاورزی است در نتیجه برداشت محصول گندم در استان از مناطق غربی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در گرمسار، آرادان و ایوان کی به خوبی در حال انجام است و مراکز جمع‌آوری گندم محصولات مردم را تحویل می‌گیرند، تاکید کرد: در کل استان ۳۱ مرکز برای خرید تضمینی گندم پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین گفت: علاوه بر نمایندگانی از غله و خدمات بازرگانی، کارشناسان ناظر جهاد کشاورزی نیز در این مراکز حضور داشته و بر خرید تضمینی گندم نظارت می‌کنند.

قاسمی همچنین با بیان اینکه ۳۱ هزار هکتار اراضی استان سمنان تحت کشت گندم قرار دارد، بیان کرد: ۲۱ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۰ هزار هکتار اراضی دیم در استان سمنان وجود دارد که تحت کشت گندم قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون گندم تولیدی گندم کاران در چهار مرکز شهرستان گرمسار در حال خرید است، افزود: پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار تن گندم از سطح شهرستان گرمسار خرید تضمینی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین گفت: امسال نرخ خرید تضمینی گندم در کشاورزان ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا