بانکبانک و بیمه

افتتاح شرکت پلاستیک کاران اطلس زاگرس و سایت جدید خودروسازی فردا موتورز با تسهیلات بانک صنعت و معدن و بازدید از چندین واحد تولیدی در بروجرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت که به اتفاق هیات همراهی از استاندار لرستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل صمت استان، نماینده شهرستان بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از دیگر مسؤلان استانی صبح پنجشنبه هفدهم خرداد ماه به شهرستان بروجرد سفر کرده بود، پس از افتتاح شرکت پلاستیک کاران زاگرس از کارخانجات نساجی بروجرد، خودرو سازی فردا موتورز، شرکت داروسازی اکسیر و پاسارگاد فولاد نوید بازدید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، شرکت پلاستیک کاران اطلس زاگرس در زمینه تولید ظروف پلاستیکی با اشتغال مستقیم ١٢٠ نفردر شهرک صنعتی شماره ١ شهرستان بروجرد احداث گردید. این طرح با مشارکت بانک صنعت و معدن شعبه بروجرد و با تامین مالی ١٩٧ میلیارد ریالی این بانک در سال جاری ایجاد و به بهره برداری رسیده است.
در این سفر همچنین واحد تولیدی خودروسازی فردا موتورز که پیش از این با عنوان شرکت پروتون و شرکت عظیم خودرو فعالیت داشت، احیا شد. طرح مذکور از بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات این بانک برخوردار شده است.
واحد تولیدی دیگری که مورد بازدید قرار گرفت، شرکت فولاد پاسارگاد نوید بود که در زمینه تولید شمش فولادی با ظرفیت ١٢٠ هزار تن در سال و با اشتغال مستقیم بیش از ۸۵ نفر در شهرک صنعتی شماره یک بروجرد در حال فعالیت می باشد و از این بانک طی دو سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت دریافت داشته است.
شرکت نساجی بروجرد با ظرفیت تولیدی سالانه بیش از ٢٠ میلیون متر پارچه خام و تکمیل شده و انواع نخ پنبه و پلی استر و ویسکوز و بخش دوزندگی که در برگیرنده کالای خواب، پوشاک، البسه و تولید انواع لباس است، نیز مورد بازدید وزیر و هیات همراه قرار گرفت.
نساجی بروجرد تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم در ٢ فاز ریسندگی و بافندگی فعال بود، واحد دوزندگی و رنگرزی دیجیتال نساجی بروجرد سال گذشته در قالب طرح توسعه این واحد صنعتی با توجه به تاکیدات رییس جمهور مبنی بر حمایت از تولید راه اندازی و افتتاح شد و بانک صنعت و معدن در راستای تامین مواد اولیه مبلغ ۵٠٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به این شرکت پرداخت نمود.
شرکت دارو سازی اکسیر نیز که با مشارکت شرکت دارو پخش و شرکت گسترش و سرمایه گذاری دارویی ایران و بانک صنعت و معدن در سال ۶۳ در شهرستان بروجرد افتتاح گردید نیز در این سفر، مورد بازدید قرار گرفت.
این شرکت بیش از ١۸٠ محصول دارویی از جمله انسولین ، انکسوپارین ، تایلوفن ، هورمون رشد و … را در سبد محصولات خود دارد و طی دو سال گذشته بالغ بر ٢٢٠٠ میلیارد ریال از تسهیلات سرمایه در گردش بانک صنعت و معدن استفاده نموده است.
گفتنی است در ادامه این سفر استانی، جلسه ای با حضور وزیر صمت و هیات همراه و مدیر استانی بانک صنعت و معدن در محل فرمانداری شهرستان بروجرد تشکیل شد و مشکلات و درخواست های فعالان اقتصادی استان لرستان از جمله واحدهای که سابقه اعتباری نزد بانک دارند مانند خودروسازی فردا موتور ، یخچال سازی لرستان ، پارسیلون، کارخانجات دارویی بایر افلاک و فروآلیاژ، لاستیک سازی نیکرو گسترش و هارد پیچ بروجرد مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا