اقتصاد کلان

بررسی عملکرد بانک رفاه در دیوان محاسبات کشور

در ادامه سلسله نشست‌های بررسی عملکرد شرکت‌های بزرگ دولتی در دیوان محاسبات کشور، این بار عملکرد بانک رفاه کارگران مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل دیوان محاسبات کشور، در این نشست سیداحمدرضا دستغیب به اهداف این نهاد نظارتی در برگزاری مستمر جلسات بررسی عملکرد شرکت های دولتی پرداخت و اظهار داشت: این نشست های تخصصی و کارشناسانه، دستاوردهای خوبی به همراه داشته و در ماه های اخیر شاهد رفع مشکلات برخی از شرکت ها بوده ایم.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در بانک رفاه کارگران اظهار داشت: این بانک روند رو به رشدی را در پیش گرفته و امیدواریم در سنوات آینده نیز شاهد ارائه خدمات گسترده تری به کشور باشیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ایراد اصلی این نهاد نظارتی در رابطه با بانک رفاه لزوم واگذاری ۶۶ درصد سهام آن است، بیان کرد: بر اساس آنچه در این جلسه توسط مدیرعامل محترم بانک گزارش شد، این مهم نیز در دست اقدام است و تاکید ما نیز تسریع در روند اجرای آن است.

اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز در حاشیه این جلسه ضمن تشکر از رئیس کل دیوان محاسبات در برگزاری این نشست اظهار داشت: رویکردی که این نهاد نظارتی در دوره اخیر در پیش گرفته کمک به حل مسائل و مشکلات بنگاه های اقتصادی بزرگ از جمله شرکت های دولتی است.

وی افزود: با نگاه مثبتی که رئیس کل دیوان محاسبات داشت، مقرر شد در رابطه با پیگیری مسائل و مشکلات بانک رفاه کارگران از جمله مطالبات از دولت، شرکت های دولتی و تعیین نرخ خوراک مجموعه های تابعه بانک، حمایت لازم انجام تا بتوانیم از طریق راهکارهای قانونی به حل مسائل و مشکلات این بانک پرداخته و به بخش های اقتصادی دیگر کشور کمک کنیم.

بر اساس این گزارش، در این نشست آخرین مراحل واگذاری ۶۶ درصد سهام بانک رفاه کارگران، بودجه پیشنهادی بانک در سال ۱۴۰۳ و عملکرد آن در بخش های مختلف، اقدامات توسعه ای فناورانه، میزان تسهیلات پرداختی، تعهدات بانک در رابطه با کمک در ساخت نهضت ملی مسکن به ویژه مسکن کارگران، آخرین وضعیت املاک، عملکرد فروش املاک تملیکی و فروش سهام، سود و زیان آن و همچنین وضعیت بدهکاران بزرگ به بانک رفاه کارگران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا