ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رئیس جمهور شهید بر مشارکت جدی بخش خصوصی در پرتاب ماهواره تاکید داشتند

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه در حوزه زیرسیستم، طراحی و ساخت ماهواره در بخش خصوصی شاهد رشد هستیم، گفت: رئیس جمهور شهید بر مشارکت جدی بخش خصوصی تاکید داشتند و در همین راستا امسال شاهد پرتاب‌های مختلف ماهواره بخش خصوصی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر حسن‌ سالاریه امروز در گردهمایی فعالین بخش خصوصی حوزه فضایی که در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، با بیان این که حوزه فضایی حرکتی رو به شتاب در دولت سیزدهم داشته است، گفت: اگر این عزم نبود، خیلی از برنامه‌های صنعت فضایی اجرایی نمی‌شد و بسیاری از برنامه‌های فضایی روی زمین می‌ماند.

سالاریه ادامه داد: در سالیان گذشته شاهد بودیم که با یک تلفن یا فرمان، برنامه فضایی و یا پرتاب ماهواره متوقف می‌شد، اما در این ۲ سال و ۸ ماه کارهای بزرگی انجام شده که خاص و اراده عالیترین مقام اجرایی کشور بود.

وی با بیان اینکه مسیر فضایی یک مسیر سخت و دشوار است، گفت: در پروژه‌های فضایی احتمال شکست زیاد است و بدون اعتماد به نفس و پذیرش ریسک امکان پذیر نیست، اگر ما یک پرتاب موفق را می‌بینیم، باید بدانیم سختی‌ها و شکست‌های بسیاری پشت آن بوده است. در این راه شاید پول مهم باشد، اما عزم و اراده حرف اول را می‌زند.

وی افزود: رئیس‌جمهور شهید با برگزاری اولین جلسه شورای عالی فضایی پس از ۱۱ سال حرکت بزرگی را آغاز کرد، به طوری که ما هر ۳ ماه یک بار گزارش‌هایی را به دفتر ایشان ارسال می‌کردیم و اگر چند روز به تاخیر می‌افتاد، پیگیر می‌شدند و البته مطالعه می‌کردند و در سخنرانی‌های خود به نکات ریز گزارش‌ها اشاره می‌کردند.

رئیس سازمان فضایی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که در حوزه زیرسیستم، طراحی و ساخت ماهواره در بخش خصوصی رشد چشمگیری داشته‌ایم و رئیس‌جمهور شهید بر مشارکت جدی بخش خصوصی تاکید داشتند و در همین راستا امسال شاهد پرتاب‌های مختلف ماهواره بخش خصوصی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا