صنعت، معدن، تجارت

امکان خرید کالا از علی‌بابا برای ایرانی‌ها فراهم می‌شود

رییس مرکز تجارت الکترونیک گفت: امکان تجارت الکترونیکی با چین و روسیه برقرار شده و برای عراق نیز در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت امروز در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته حجم تجارت الکترونیکی از ۳ هزار و ۱۰۰ همت گذشته که این عدد تقریباً معادل ۵۱ میلیارد دلار است.

وی افزود: بر این اساس حجم تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۴ درصد افزایش یافته است. پیش بینی می‌شود در سال جاری حجم تجارت الکترونیکی به ۴ هزار و ۵۰۰ همت افزایش یابد.

کلاهدوزان اظهار کرد: در سال جاری تعداد تراکنش‌های الکترونیکی به حدود ۴ میلیارد رسیده است که نسبت به سال قبل رشد ۳۱ درصدی داشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی فرامرزی را دنبال می‌کنیم، گفت: در حال حاضر امکان مبادله الکترونیکی با چین و روسیه را داریم و به دنبال ایجاد تجارت الکترونیکی با عراق نیز هستیم.

وی افزود: کاربران چینی می‌توانند از طریق پلت فرم‌ها کالا را از پلت‌فرم ایرانی خریداری کنند و با ملاحظاتی نیز کاربران ایرانی می‌توانند از پلتفرم‌های چینی خرید الکترونیکی انجام دهند البته این موضوع هنوز در مرحله پایلوت است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: در واقع در حال انجام اقدامات لازم هستیم که کاربران ایرانی نیز بتوانند به طور متقابل از پلتفرم‌های این کشورها از جمله علی بابا خرید داشته باشد.

کلاهدوزان گفت: گواهی‌های امضا الکترونیکی نیز سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است و تعداد دارندگان گواهی امضا الکترونیکی در کشور دو برابر شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا