امور زیربناییتعاون و اشتغال

در سال جاری ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درسال جاری ۱۰مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، تهران، کرمانشاه، هرمزگان و یزد راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این نشست که با محوریت بررسی راهکارهای علمی و اجرایی کسب درآمدهای پایدار و با هدف اجرای کیفی و استاندارد مأموریت‌های کلیدی سازمان برگزار شد، از رشد ملموس شاخص‌ها در دولت سیزدهم، خبر داد.

وی افزود: افزایش ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد، رشد ۳۲ درصدی آموزش در بخش دولتی و غیردولتی، رشد ۴۲ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای و رشد ۹۲ درصدی تعداد واحد پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی و … از جمله رشد در شاخص‌های مذکور بوده است.

تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامه‌های تحولی یک ساله

به گفته معاون وزیر کار، بنا بر اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه کشور با تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامه‌های تحولی ابلاغی از سازمان‌های پیشرو در این وزارتخانه است.

وی، بهبود نظام پیشگیری و حمایت اجتماعی از اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی مبتنی بر نیاز بازار کار (با اولویت افراد جویای کار)، استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای با همکاری دستگاه‌های مرتبط و ذینفع، توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و ارتقا کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی کارگران بر اساس نیازسنجی صنایع و حرف و … را از جمله برنامه‌های اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۲۲ فعالیت برنامه تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

راه اندازی ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: ۴۳۰ حوزه سنجش الکترونیکی با ۶۱۷۰ کلاینت و ظرفیت ۲۴۶۸۰ نفر آزمون در روز، ۴۸۰۳ کارگاه سنجش عملی با ظرفیت ۶۸۱۸ نفر آزمون در روز، ۱۵۰۰۰ نفر آزمونگر عملی تعیین صلاحیت شده و … از ظرفیت‌های موجود مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کشور در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی اعلام کرد: در سال جاری ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، تهران، کرمانشاه، هرمزگان و یزد راه اندازی خواهد شد.

توسعه مهارت آموزی در حوزه رقومی

عظیمی در پایان، افزایش ارائه آموزش‌های مهارتی به گروه‌های هدف، توسعه مهارت آموزی در حوزه رقومی (دیجیتال)، توسعه مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در راستای افزایش مشارکت مردمی، رتبه بندی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه کارآفرینی و کسب و کار، تدوین آئین نامه اجرایی موضوع بند ت ماده ۶۶ برنامه هفتم پیشرفت، بازآموزی مربیان مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، رصد و پایش مهارت آموختگان جذب شده در بازار کار (تطبیق مهارتی)، جذب درآمد از محل مشارکت‌های مردمی و … را از برنامه‌های تحولی این سازمان در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا