انرژی

با حمایت از دانش‌بنیان‌ها به دنبال تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی هستیم

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست‌جمهوری یکی از اولویت‌های اصلی کشور را جلوگیری از خام‌فروشی مواد اولیه و تبدیل آنها به محصولات با ارزش افزوده بالاتر دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای کشور در تولید محصولاتی نظیر متانول، گفت: علیرغم اینکه ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان متانول در دنیاست، اما متأسفانه سهم قابل توجهی از این ماده به صورت خام صادر می‌شود، در حالی که با تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی، می‌توان ارزش افزوده بسیار بالاتری کسب کرد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی با حمایت‌های فنی و مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به دنبال تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی در کشور است و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت فعالان این حوزه هستیم.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا را از برنامه‌های محوری این ستاد برشمرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی تکیه بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته را سبب تولید محصولات نهایی و میانی متنوعی از متانول دانست و گفت: این محصولات ارزش افزوده بسیار بالایی دارند و نیاز کشور را نیز تأمین می‌کنند.

به گفته میلانی، ستاد مواد علاوه بر کمک‌های مالی با اتصال زنجیره تأمین و ایجاد ارتباط میان شرکت‌های فناور با صنایع پتروشیمی، زمینه توسعه صنایع پایین‌دستی و جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا