صنعت، معدن، تجارت

وزیر صمت: هیچ تفاوتی بین حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نیست

وزیر صمت با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نیست، گفت: اگر کالایی دارای کیفیت لازم نیست، این موضوع حتماً برای خریدار تبیین شود تا متضرر نشود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد) در بیست و دومین همایش روز ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نیست؛ آنچه باید بین این دو حاکم شود اخلاق است و اگر اخلاق رعایت نشود، معامله درست انجام نمی‌شود. اخلاق همان صداقت و انصاف است؛ از این رو باید تولیدکنندگان و فروشندگان اطلاعات درست و همه مسائل مربوط به کالاها را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند.

وی با اشاره به رعایت موازین دینی در معامله، گفت: اگر معامله‌ای بین مشتری و فروشنده انجام شد که هر دو طرف راضی باشند و یکی بر دیگری مغلوب نشود، این معامله درست و در غیر این صورت معامله باطل است.

علی‌آبادی بیان کرد: اگر کالایی دارای کیفیت لازم نیست، این موضوع حتماً برای خریدار تبیین شود تا متضرر نشود.

تشکیل ۲۰ همت پرونده تعزیراتی در حمایت از حقوق مصرف کنندگان

حسین فرهیدزاده رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز در این مراسم گفت: در یک ماه اخیر ۴۲۳ هزار بازرسی انجام داده ایم که منجر به ۱۲ همت پروانه تعزیراتی شد همچنین از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ارزش پرونده‌های تعزیراتی به ۲۰ همت رسیده است.

وی افزود: ۷ هزار ناظر افتخاری در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان داریم که می‌توانند به سامانه وزارت صمت متصل شوند. رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه مراسم امروز با هدف گرامیداشت شهدای خدمت برگزار شده است، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی هر روز قیمت کالاها را پیگیری می‌کردند و تاکید ویژه‌ای بر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داشتند لذا امروز از بنگاه‌هایی که به منویات شهید آیت‌الله رئیسی توجه داشته‌اند نیز تقدیر می‌شود.

معاون وزیر صمت گفت: برای معرفی شرکت‌های برتر در همایش امروز از شرکت‌های دانش بنیان نیز بهره گرفته‌ایم و وضعیت شرکت‌ها در کیفیت کالا و پاسخگویی به مشتریان و سایر موارد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

گفتنی است، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۳۰ تولیدکننده و شرکت برتر با اهدای جایزه ملی تقدیر شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا