امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

درخواست لغو مصوبه محدودکننده شورای شهر جهت ارائه خدمات بهداشتی

معاون وزیر جهاد با ارسال نامه ای خطاب به رییس شورای شهر تهران خواستار لغو مصوبه ۲۲ اسفند۱۴۰۲ این شورا که موجب محدودیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مراکز مرتبط با حیوانات خانگی می‌شود، شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجتبی نوروزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز با ارسال نامه‌ای خطاب به مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، با استناد به قانون سازمان دامپزشکی کشور خواستار لغو مصوبه اخیر این شورا که موجب محدودیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مراکز مرتبط با حیوانات خانگی می‌شود، شد.

وی در این نامه بیان کرد: صدور مجوز تأسیس مراکز درمانی و پیشگیری به سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران واگذار گردیده و این مراکز در چهارچوب سیاست‌ها و ضوابط ابلاغی این سازمان نسبت به مبارزه و پیشگیری و درمان بیماری‌های دامی از جمله حیوانات خانگی که مستقیماً با جمعیت انسانی در ارتباط هستند اقدامات قابل توجهی را انجام می‌دهند

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ایجاد محدودیت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مراکز مرتبط با حیوانات خانگی از سوی شهرداری تهران، بی تردید بر نحوه و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز تأثیرگذار بوده و آثار زیان‌بار بهداشتی به دلیل خطر شیوع بیماری‌های قابل انتقال از جمعیت حیوانات خانگی از جمله بیماری‌های هاری، توکسوپلاسموز، سالمونلوز، لپتوسپیروز، کمپیلوباکتر و سایر بیماری‌های عفونی و انگلی به مردم و محیط شهری در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مراکز متعدد فروش غذا و ملزومات حیوانات خانگی با عنوان «پت شاپ» بدون هرگونه ضابطه مشخصی و صرفاً با هدف کسب سود بیشتر در سطح شهر تهران فعالیت نموده و روز بروز بر تعداد این مراکز افزوده می‌شود افزود: با وجود این، شورای محترم شهر تهران در این خصوص مصوبه‌ای نداشته و صرفاً محدودیت فعالیت مراکز بهداشتی درمانی را که تحت نظارت سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و در راستای برنامه‌های پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور فعالیت می‌کنند، هدف قرار داده است.

نوروزی با استناد به اهمیت و حساسیت این موضوع، خواستار لغو مصوبه مذکور و اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی با حضور دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان دامپزشکی کشور، سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا