صنعت، معدن، تجارت

وزارت صمت به جای دخالت باید سیاست‌گذاری کند

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه نباید از فناوری های نو عقب بمانیم، گفت: وظیفه وزارت صمت تصدی‌گری و دخالت در امور اجرایی نیست بلکه باید سیاست‌گذاری، تسهیل گری، فرصت سازی و نظارت کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید مهدی فرحی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی امروز در نشست خبری اظهار کرد: دنیای امروز به شدت در حال تحول بوده و به سمت نوآوری و فناوری‌های نو حرکت می‌کند. عقب ماندن از غافله فناوری و دستاوردهای جدید یک اشتباه راهبردی بزرگ است. آمریکا سند توسعه فناوری‌های راهبردی در قالب ۱۴ سرفصل برای خود تدوین کرده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: دنیا در حال تحول است و اگر بخواهیم در مسیر سنتی و خطی خود بمانیم و وارد مسیر فناوری‌های نو نشویم به جایی نمی‌رسیم و فاصله‌مان با دنیا بیشتر و بیشتر می‌شود. بنابراین باید به دنبال سازوکارهای جدیدی باشیم که از جمله آنها توجه به کسب و کارهای جدید و دیجیتال است.

فرحی اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳.۳ میلیون واحد صنفی و ۹۰۰ شهرک صنعتی در کشور داریم اما اینترنت در حال فراگیر شدن است و از این رو وزارت صمت طی سالهای اخیر کسب و کارهای اینترنتی و جدید را نیز مورد توجه خود قرار داده است.

وی افزود: از جمله مزایای تجارت الکترونیک باید به بهره وری حداکثری، اشتغال آفرینی، تجارت شفاف، اثربخشی حداکثری و جوان گرایی اشاره کرد. شدت ورود مردم طی ۳ سال اخیر به صورت نمایی افزایش یافته است.

فرحی ادامه داد: شاید به زودی تعداد فعالان حوزه کسب و کارهای الکترونیک به تعداد واحدهای صنفی فعال برسد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: وظیفه وزارتخانه‌ها تصدی‌گری و دخالت در امور اجرایی نیست بلکه وظیفه وزارتخانه‌ها از جمله وزارت صمت سیاست گذاری کلان، پایش عملکردها، پویش و بررسی، تسهیل گری و حمایت و فرصت‌سازی است.

وی با بیان اینکه هر نقطه قوتی نی تواند نقاط ضعفی هم داشته باشد، گفت: البته نظارت هم نباید فراموش شود؛ نباید شرایط به گونه‌ای پیش رود که کسب و کارها سوءاستفاده کنند و هر بار اسم یک شرکت را بشنویم که تخلف کرده است. باید محدوده‌های غیرمجاز را کنترل کنیم تا عامل آسیب اجتماعی، فردی و ملی نشود.

تکمیل می‌شود…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا