بانکبانک و بیمه

اجرای هم‌زمان دو پروژه آسفالت در آزادراه ساوه – تهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: دو پروژه روکش آسفالت در مجموع با اعتباری بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان در آزادراه ساوه – تهران، حدفاصل ساوه تا رودشور فعال است.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از فعالیت دو کارگاه آسفالت برای ارتقای رویه آسفالتی آزادراه ساوه – تهران حدفاصل ساوه تا رودشور خبر داد و گفت: مجموع اعتبار این دو پروژه بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: یکی از این دو طرح، اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۲۰ کیلومتر از ابتدای حوزه استحفاظی استان مرکزی (رود شور) به سمت ساوه است که تاکنون پنج کیلومتر از آن اجرا شده و قرار است در مقاطعی که خرابی آسفالت در آن وجود دارد ادامه داشته باشد.

اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ دیگر پروژه‌ای است که در آزادراه ساوه – تهران فعال شده و به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی قرار است به طول ۵۰ کیلومتر اجرا گردد.

جهانی در ادامه گفت: از این ۵۰ کیلومتر، ۱۵ کیلومتر در سال گذشته انجام شده و امسال هم با شروع مجدد عملیات اجرایی، تاکنون حدود پنج کیلومتر از اجرای آن پیش رفته است.

وی یادآور شد: البته سال گذشته طی قراردادی مجزا، با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در ۱۴ کیلومتر از این محور، روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ اجرا شده بود؛ لذا در مجموع می‌توان گفت طی یک سال اخیر در ۳۴ کیلومتر از آزادراه ساوه – تهران روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ اجرا شده و قرار است ۳۰ کیلومتر دیگر آن امسال انجام شود.

درزگیری ترک‌های سطحی رویه آسفالتی، نصب علائم هشداردهنده روی حفاظ‌های میانی بتنی، رفع نقاط پرتگاهی در محدوده پل‌ها، رفع افتادگی شانه خاکی، تنظیم شیب شیروانی، اجرای خط کشی و به‌روزرسانی سیستم‌های روشنایی طولی از جمله اقداماتی است که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به اجرای آن‌ها در آزادراه ساوه – تهران اشاره کرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا