انرژی

عرضه اعتباری ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ از سوی پتروشیمی‌ها

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی جهاد اقتصادی و مؤثرترین راه جهش تولید است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مرتضی شاهمیرزایی امروز در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی با اشاره به چالش کمبود نقدینگی در گردش صنایع پایین‌دستی گفت: حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در سال ۱۴۰۲ از سوی پتروشیمی‌ها محقق شد و بنا بر اعلام صنایع پایین‌دست، این اقدام در کسب‌وکار صنایع تکمیلی انقلابی ایجاد کرد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه ارسال هیچ کمبودی در عرضه محصولات پتروشیمی وجود نداشت، گفت: صنایع تکمیلی در بعضی ماه‌ها توان جذب مقدار محصول عرضه‌شده را نداشتند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال، ۱۴ هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی در بازار سرمایه عرضه شد، گفت: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی جهاد اقتصادی است، با تأمین پایدار مواد اولیه موردنیاز واحدهای تکمیلی، جهش تولید در کشور به‌معنای واقعی محقق می‌شود و عرضه اعتباری محصولات، مؤثرترین راه جهش تولید است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در کشور باید تکمیل و مولد شوند؛ به همین منظور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌طور جهادی در مسیر تکمیل طرح‌های پتروشیمی وارد عمل شده است، تاکید کرد: سال ۱۴۰۳، سال ماندگاری در صنعت پتروشیمی خواهد بود، ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و ظرفیت نصب‌شده این صنعت از ۱۰۲ میلیون تن عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت تأمین پایدار خوراک مجتمع‌های پتروشیمی برای ثبت افزایش تولید محصولات پتروشیمی گفت: همسو با بومی‌سازی کالا و تجهیزات و کاتالیست‌ها، بیش از ۸۰ طرح زیست‌محیطی نیز در این صنعت تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه بومی‌سازی همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۴ اعلام شده بود، تأکید کرد: این مهم بدون شک در سال ۱۴۰۴ محقق می‌شود و توقع دارم شرکت‌های پتروشیمی در تجاری‌سازی این کاتالیست‌ها مشارکت کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق جهش تولید، کالا و تجهیزات مورد نیاز را به سازندگان داخلی سفارش دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا