ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوگل در ترکیه جریمه شد

دیده‌بان رقابت ترکیه، گوگل را بر سر کوتاهی در عمل به الزامات مربوط به جست‌وجوی هتل‌ها در این کشور، حدود ۴۸۲ میلیون لیر (۱۴.۸۵ میلیون دلار) جریمه کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رگولاتور ترکیه اعلام کرد این جریمه به دلیل کوتاهی گوگل برای رسیدگی به نگرانی‌های کمیسیون رقابت در خصوص رقابت منصفانه با موتورهای جست‌وجوی بومی دیگر، وضع شده است.

در بیانیه دیده‌بان رقابت ترکیه آمده است: گوگل یک مزیت نسبت به جست‌وجوی بومی رقیب و خدمات مقایسه قیمت اقامتگاه، ایجاد کرده است. با وجود موقعیت برتر گوگل در بازار خدمات جست‌وجوی عمومی، فعالیت برای رقیبان در خدمات جست‌وجوی بومی و خدمات مقایسه قیمت اقامتگاه، دشوار شده و با جلوگیری گوگل از ورود سایت‌های جست‌وجوی محلی رقیب به خدمات این شرکت، در رقابت، خلل وارد شده است.

بر اساس گزارش حریت دیلی، این رگولاتور در ماه مه، اعلام کرد گوگل تا زمانی که به بخشی از تعهدات الزامی خود عمل نکند، معادل ۰.۰۰۰۵ درصد درآمد روزانه خود جریمه می‌شود اما در عوض، جریمه جدید را صادر کرد.

جریمه گوگل در ترکیه بی‌سابقه نیست. کمیسیون رقابت ترکیه سال گذشته، شرکت اینترنتی گوگل را بابت سوءاستفاده از نفوذ بازارش، ۱۹۶.۷ میلیون لیر (۲۶ میلیون دلار) جریمه کرده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا