صنعت، معدن، تجارت

نیمی از برق بخش‌ مولد کشور به مصرف تولید فولاد می‌رسد

دبیر انجمن فولادبا اشاره به اینکه صنایع فولادی سالانه ۲۰میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور دارد، افزود:صنعت فولاد یکی از صنایع پیشران کشور است که نیمی از برق بخش صنعت را به خود اختصاص میدهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رسول خلیفه سلطانی، درباره میزان مصرف برق صنایع فولادی و نحوه مدیریت مصرف برق این صنایع در فصل گرم سال گفت: صنایع و بخش‌های مولد بیش از ۳۰ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند که در این بین نیمی از برق بخش‌های مولد توسط صنایع فولادی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع فولادی سالانه ۲۰ میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور تولید می‌کنند، افزود: صنعت فولاد یکی از صنایع پیشران کشور است که نیمی از برق بخش صنعت را به خود اختصاص می‌دهد.

خلیفه سلطانی با ابراز رضایت از اقدامات وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق تابستان ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل تابستان در کشور با موضوع ناترازی انرژی برق رو به رو هستیم، تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های درون زا و با مشارکت وزارت نیرو، وزارت صمت و انجمن تولید کنندگان فولاد میزان مصرف بخش فولاد را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته تجارب بسیار خوبی در حوزه مدیریت مصرف برق صنعت فولاد در تعامل با وزارت نیرو داشتیم و خاموشی‌های ناگهانی پیش از دولت سیزدهم را با کم باری در ساعت اوج مصرف، مصرف بدون محدودیت برق در شب و ساعات کم باری جایگزین کردیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اضافه کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین برق صنعت فولاد در دو سال گذشته نقش مؤثری در حفظ تولید این صنعت داشته است و امیدواریم در سایه همین برنامه‌ریزی‌ها در فصل گرم سال جاری نیز شرایط مطلوبی را در این حوزه تجربه کنیم.

وی با اعلام این خبر که صنایع بزرگ بر اساس ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق تاکنون چیزی حدود ۱۶۰۰ مگاوات نیروگاه خود تأمین وارد شبکه سراسری کرده‌اند، ادامه داد: بسیاری از صنایع بزرگ در حال احداث نیروگاه هستند و امیدواریم در سال‌های آینده بخش قابل توجهی از نیاز مصرف برق صنایع از این طریق تأمین شود.

خلیفه سلطانی در ارتباط با اقدام وزارت نیرو برای فروش برق در بورس انرژی، گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که وزارت نیرو اجرایی کرده است، فروش برق در بورس انرژی است که سبب شده تا دولت در نقش یک سیاستگذار قرار بگیرد و تولیدکننده و مصرف کننده برق به صورت مستقیم با یکدیگر معامله انجام دهند و نظام عرضه و تقاضا مبتنی بر بازار بر این صنعت حاکم شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا