صنعت، معدن، تجارت

تحول بزرگی در صنعت کشور با سیاستگذاری صورت گرفته است

وزیر صنعت گفت: بخش صنعت باید به سمت محصولات دانش بنیان و صادرات محور حرکت کند و در وزارت صمت به این موضوع تاکید کرده ایم.

به گزارش آرمان اقتصادی، عباس علی آبادی دوشنبه شب در آئین رونمایی از بسته حمایتی جهش صادرات فناورانه و دانش بنیان وزارت صمت اظهار داشت: این هفتمین رویداد دانش بنیان در حوزه صنعت است که باید به گفتمان تبدیل شود و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره برد.

وی افزود: طبق گفته دانشمندان اگر توانستید از مسیر فناوری کالایی تولید و آن را صادر کنید آن زمان، موفق خواهید بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: شهید آیت الله رئیسی در راستای حمایت از تولید داخل تاکید می‌کردند کالایی که در داخل تولید می‌شود نباید واردات در آن انجام شود.

وی با اشاره به ساخت داخل با استفاده از فناوری گفت: باید یک مهندسی قوی و خلاقانه بر روی تولید کالاها صورت گیرد و ارزش افزوده را ارتقا یابد.

علی آبادی خاطر نشان کرد: وقتی به صنعت خودرو آمدم گفتند که ۲۰ درصد خودرو ساخت داخل است، موکت‌های داخل خودرو، لاستیک و باد آن ساخت داخل بود ضمن اینکه باد خارجی بهتر از داخل بود. فرقی بین مونتاژ و ساخت داخل نداشت این در حالی است که برای ساخت داخل باید مهندسی آن را داشته باشیم و امروز با سیاستگذاری تحول بزرگی در صنعت صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بالاخره موفق شدیم با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در دولت سیزدهم محصولات سفارش بنیان را داشته باشیم که نیاز به رفع تعهد ارزی ندارد.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت موفقیت‌های بزرگی در حمایت از دانش بنیان‌ها صورت گرفته است، گفت: دانش بنیان‌ها می‌توانند با خلق ارزش افزوده در سایر کشورها تولیدات انجام دهند و کشت فراسرزمینی و ارزش افزوده داشته باشند به شرطی که ثمره آن را به کشور بازگردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: از ظرفیت ایرانیان مقیم در کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در صنعت دانش بنیان‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

علی آبادی با اشاره به بسته حمایتی از دانش بنیان‌ها گفت: از صادرات محصولات دانش بنیان با اختصاص تسهیلات ارزی و سایر مشوق‌ها با استفاده از ظرفیت سایر نهادها حمایت می‌کنیم، بحث تعهد ارزی را با حضور رئیس کل بانک مرکزی پیش می بریم.

وی خاطر نشان کرد: صنعتگران باید به سمت بین المللی کردن کالاها و محصولات حرکت کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا