امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

میانگین قیمت مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در ۸ ماه گذشته بازار مرغ روند با ثباتی داشته و میانگین قیمت مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در نشست خبری این اتحادیه گفت: سال گذشته کشور مجبور به واردات مرغ بود اما امسال با رفع مشکلات تولید جوجه یک روزه و نیاز نهاده مرغداران، تولید افزایش یافت و به مرحله صادرات مرغ رسیدیم.

وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت تولید کشور به ۳.۵ میلیون تن مرغ رسیده است، افزود: واگذاری امور به تشکل‌ها و تسهیل واردات نهاده و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع تولید در افزایش تولید مرغ کارساز بود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ میانگین جوجه‌ریزی در کشور ۱۵۰ میلیون قطعه بوده که به این معنی است مازاد نیاز بازار تولید در حال انجام است.

وی با اشاره به آمار تولید سال گذشته اظهار کرد: فروردین سال گذشته میزان جوجه‌ریزی حدود ۱۰۵ میلیون قطعه بود؛ علاوه بر اینکه امسال نرخ مرغ زنده نسبت به سال گذشته روند کاهشی دارد.

ابراهیمی تاکید کرد: در ۸ ماه گذشته بازار مرغ روند با ثباتی داشته و میانگین قیمت مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است اما تلاش خواهیم کرد که از ضرر و زیان مرغداران هم جلوگیری شود.

ظرفیت صادرات و قدرت چانه زنی

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه ظرفیت صادراتی کالاهای اساسی قدرت چانه زنی ایران را در ارتباطات بین‌المللی تحکیم می‌بخشد، تصریح کرد: سیاست‌ها باید در جهت حمایت از تداوم صادرات باشد که طعم و قیمت مناسب مرغ ایرانی یک مزیت برای صادرکنندگان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت صادرات سالانه یک میلیون تن در کشور وجود دارد، اظهار کرد: برای تنوع بخشی به بازار صادراتی با شرکت‌های چینی هم مذاکره شده و با کردستان عراق هم وارد مذاکره خواهیم شد.

ابراهیمی در پایان اظهار کرد: بنا نیست قیمت مرغ افزایش پیدا کند اما مراقبت می‌کنیم که با ابزار صادرات مانع از کاهش بیشتر قیمت شویم تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

چالش قیمت و ترغیب تولید

در ادامه این نشست محمد حسین زمانی، عضو هیأت مدیره مرغداران گوشتی با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان مرغ در کشور گفت: در حال حاضر پایین بودن نرخ مرغ مشکل اصلی تولیدکننده است.

وی اظهار کرد: قیمت‌ها باید طوری باشد که مرغداران برای ادامه تولید ترغیب و تشویق شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا