ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ساخت کارخانه اینتل در سرزمین‌های اشغالی متوقف شد

یک وب سایت اخبار مالی اسرائیلی گزارش داد شرکت آمریکایی اینتل، برنامه ساخت کارخانه ۲۵ میلیارد دلاری خود در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این تراشه ساز آمریکایی گزارش وب سایت کالکالیست را تائید یا رد نکرد. با این حال، اینتل در پاسخ به پرسش رویترز درباره این گزارش، بدون اشاره مستقیم به این پروژه، نیاز به تطبیق پروژه‌های بزرگ با زمان‌بندی متغیر را ذکر کرد.

در بیانیه اینتل آمده است که اسرائیل همچنان یکی از پایگاه‌های تحقیق و توسعه و تولید جهانی کلیدی این شرکت باقی مانده و اینتل به این منطقه، کاملا متعهد است. مدیریت پروژه‌های بزرگ، به ویژه در صنعت ما، اغلب مستلزم انطباق با زمان بندی‌های متغیر است. تصمیمات ما بر اساس شرایط تجاری، پویایی بازار و مدیریت سرمایه، مسئولانه است.

دولت رژیم صهیونیستی در دسامبر موافقت کرد برای اینتل، کمک مالی ۳.۲ میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه تراشه ۲۵ میلیارد دلاری در جنوب سرزمین‌های اشغالی فراهم کند.

اینتل پیش از این اعلام کرده بود کارخانه پیشنهادی برای پایگاه «کریات گت» که محل کارخانه تراشه فعلی این شرکت است، بخش مهمی از تلاش‌های اینتل برای تقویت زنجیره تامین جهانی انعطاف پذیرتر در کنار سرمایه گذاری‌هایش در اروپا و آمریکا بوده است.

اینتل، چهار پایگاه توسعه و تولید در سرزمین‌های اشغالی را اداره می‌کند که شامل کارخانه تولیدی «فاب ۲۸» در «کریات گت» است. این کارخانه، فناوری «اینتل ۷» یا «تراشه‌های ۱۰ نانومتری» را تولید می‌کند.

کارخانه در دست احداث «فاب ۳۸» قرار بود در سال ۲۰۲۸ راه اندازی شود و تا پایان سال ۲۰۳۵ فعالیت کند.

بر اساس گزارش رویترز، اینتل در سرزمین‌های اشغالی، حدود ۱۲ هزار نفر را به خدمت گرفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا