ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ایلان ماسک «اپل» را تهدید به تحریم کرد!

ایلان ماسک تهدید کرده که دستگاه‌های متعلق به شرکت «اپل» را به دلیل مشارکتش با اُپن‌ای‌آی (OpenAI) تحریم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، اپل را به تحریم تهدید کرده است.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ماسک در یک مجموعه پست در رسانه اجتماعی ایکس X خود نگرانی‌هایی در مورد اینکه آیا اپل و اُپن ای‌آی از اطلاعات کاربران محافظت خواهند کرد یا خیر به اشتراک گذاشت.

او ادغام نرم افزاری بین دو شرکت را «نقض امنیتی غیرقابل قبول» خواند و گفت که اپل هیچ ایده‌ای ندارد که واقعا چه اتفاقی می‌افتد.

اپل روز دوشنبه از تلاش طولانی مدت خود در زمینه هوش مصنوعی خبر داد که شامل به روز رسانی دستیار صوتی خود «سیری» نیز می‌شد. «سیری» می‌تواند به چت‌بات محبوب شرکت اُپن‌ای‌آی متصل شود. به گفته شرکت اپل، از کاربران برای به اشتراک گذاشتن سوالاتشان با چت جی‌پی‌تی اجازه گرفته می‌شود و درخواست‌ها و اطلاعات آنها ثبت نمی‌شود.

با این حال ایلان ماسک در این مورد می‌گوید: این کاملا بی‌معنی است که اپل به اندازه کافی باهوش نباشد که هوش مصنوعی خود را بسازد و به نوعی بتواند اطمینان حاصل کند که اُپن‌ای‌آی از امنیت و حریم خصوصی شما محافظت می‌کند!

او به طور خاص با اشاره به سیستم عامل اپل گفت که اگر اپل، اُپن‌ای‌آی را در سطح سیستم عامل ادغام کند، دستگاه‌های اپل را تحریم خواهد کرد.

اپل به سی‌ان‌بی‌سی گفته است که این شرکت از هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند و ادغام آن با اُپن‌ای‌آی یک قابلیت اختیاری است.

ماسک مستقیما به پستی از تیم کوک، مدیر عامل اپل پاسخ داد و مدعی شد که دستگاه‌های اپل را از شرکت‌هایش تحریم می‌کند مگر اینکه کوک تصمیم بگیرد «این جاسوس‌افزار وحشتناک را متوقف کند». او اضافه کرد که از بازدیدکنندگان شرکت‌هایش خواسته می‌شود تا دستگاه‌های اپل خود را در قسمت ورودی مورد بررسی قرار دهند.

تسلا، بزرگ‌ترین شرکت ماسک، تا روز ۳۱ دسامبر ۱۴۰ هزار و ۴۷۳ کارمند در سراسر جهان داشت. این شرکت امسال اخراج‌هایی را انجام داده است که بیش از ۱۰ درصد از تعداد کارمندانش است.

جالب است بدانید ماسک در سال ۲۰۱۵ شرکت اُپن‌ای‌آی را تأسیس کرد و در سال ۲۰۱۸ از هیئت مدیره آن کناره‌گیری کرد. او به تازگی به یکی از منتقدان سرسخت این شرکت و مدیر عامل آن سام آلتمن تبدیل شده است. در ماه مارس، ماسک از اُپن‌ ای‌آی و آلتمن شکایت کرد و مدعی شد که ماموریت تاسیس شرکت برای توسعه هوش مصنوعی «به نفع بشریت به طور گسترده» را رها کرده‌اند.

ماسک در دور اخیر سرمایه‌گذاری شش میلیارد دلار برای رقیب بالقوه اُپن‌ای‌آی یعنی هوش مصنوعی xAI، جمع‌آوری کرد که اولین محصولش، گروک(Grok) نام دارد. علاوه بر تسلا، اسپیس ایکس و  xAI، ماسک بنیانگذار استارت‌آپ رابط مغز و رایانه نورالینک(Neuralink) و شرکت تونل‌سازی بورینگ نیز هست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا