صنعت، معدن، تجارت

صندوق تامین مالی سرمایه در گردش تشکیل می‌شود

مدیرعامل شرکت بورس تهران از ارایه پیشنهاد تشکیل صندوق تامین مالی سرمایه در گردش برای واحدهای کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران امروز در شانزدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: در حال حاضر تسهیلات بانکی حدود ۷۵۰۰ همت است اما سهم اوراق بدهی، یعنی ابزاری که در بازار سرمایه برای تأمین مالی استفاده می‌شود، کمتر از ۱۰۰۰ همت است. این در حالیست که یکی از پنجره‌های تأمین مالی در اقتصاد ایران، بازار سرمایه است که به یمن سیاست‌گذاری‌های غلط وضعیت خوبی ندارد. بنابراین نقش بازار سرمایه در تأمین مالی ۱۰ تا ۱۱ درصد است.

گودرزی افزود: هدف سیاست گذار دستیابی به نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی است اما رسیدن به این رشد اقتصادی با وضعیت فعلی سیستم بانکی و بازار سرمایه امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به جریان پول سنگینی که به سمت رمزارزها سرازیر شده و همچنین قانون تولید و زیرساخت، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ در جریان تشویق بنگاه‌های اقتصادی در شهرهای مختلف برای ورود به بورس، مشخص شد یکی از مشکلات اصلی این واحدها سرمایه در گردش است و با ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان هم مشکل واحدهای کوچک و متوسط حل می‌شد. اما ساختار بازار سرمایه با رویه انتشار اوراق اجرایی با این مبالغ همخوانی ندارد و کار دشواری است.

گودرزی افزود: بنابراین بورس تهران پیشنهاد تشکیل صندوق تأمین مالی سرمایه در گردش را ارائه کرد که در وزارت اقتصاد و سازمان بورس مورد استقبال قرار گرفت. هم اکنون در حال اخذ مجوز برای شروع به کار این صندوق هستیم.

تکمیل می‌شود…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا