ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وضعیت ارتباطات شهرستان‌های جهرم و بوکان بررسی شد

وضعیت ارتباطات شهرستان‌های جهرم و بوکان در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه این دو شهرستان بررسی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، عیسی زارع‌پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در ادامه دیدارهای هفتگی خود با نمایندگان مجلس، میزبان دو تن از نمایندگان مجلس دوازدهم بود.

وزیر ارتباطات ابتدا میزبان محمدرضا رضایی کوچی -نماینده مردم جهرم و خفر بود و در ادامه با محمدقسیم عثمانی – نماینده مردم بوکان دیدار و گفت‌وگو کرد. نماینده مردم جهرم و خفر در دیدار با وزیر ارتباطات خواستار تسریع پروژه فیبرنوری در حوزه‌ انتخابیه خود شد که بر پایه داشبورد این پروژه (iranfttx.ir) گزارشی از روند اجرای پروژه ارائه شد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش به‌روز شده از روند پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر جهرم، برای کل شهر ۱۱۰ کیلومتر فیبرکشی در نظر گرفته شده که تاکنون مجری پروژه ۷۳ کیلومتر حفاری انجام داده است و تا پاییز سال جاری کل این شهر تحت پوشش قرار می گیرد.

در ادامه گزارشی از روند توسعه ارتباطات روستایی در شهرستان جهرم ارایه شد که بر اساس آن از مجموع ۱۳۹ روستای بالای ۲۰ خانوار آن معادل ۹۶ درصد به شبکه ارتباطی پرسرعت متصل شده‌اند.

۶ روستا باقی مانده نیز برای اتصال در دستور کار قرار گرفته‌است که مطابق برنامه ریزی‌ها تا هفته دولت امسال این روستاها نیز متصل می شوند و البته ارتباطات ۱۶ روستای دیگر نیز بهبود کیفیت پیدا می کنند.

در ادامه، محمد قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس به دیدار وزیر ارتباطات آمد که ابتدا در این دیدار گزارشی از میزان توسعه ارتباطات روستای حوزه انتخابیه این نماینده مجلس ارایه شد که بر اساس آن ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار ۱۴۱ روستای بوکان به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار متصل شده اند. بطوریکه درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوکان در دولت سیزدهم از ۵۱ به ۹۶ درصد رسیده است. شش روستای باقی مانده نیز برای اتصال به شبکه ارتباطی به اپراتورها ابلاغ شده است که ظرف شش ماه آینده این روستاها نیز متصل می شوند.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات در ادامه برای بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات روستاهای بوکان با تعدادی از روستاییان تماس تلفنی برقرار کرد.

همچنین بررسی وضیعت پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای بوکان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که بر اساس اعلام وزیر ارتباطات، یک سوم خانوارهای شهر بوکان تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا