صنعت، معدن، تجارت

تأکید رییس جمهور شهید بر فعال سازی صنایع راکد

کرج- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأکید رییس جمهور شهید بر فعال سازی صنایع راکد گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس علی آبادی صبح سه شنبه در حاشیه افتتاح و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد استان البرز افزود: تلاش‌ها بر این است تا از ظرفیت‌های موجود تولیدی و صنعتی کشور به خوبی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت سیزدهم تاکنون بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد، نیمه فعال و فعال کشور را به چرخه تولید بازگردانده یا توسعه داده است.

علی آبادی گفت: اکنون نیز این روند با سرعت و شتاب در حال طی شدن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان البرز اظهار کرد: از آنجا که این استان به لحاظ تراکم جمعیت و وسعت کم با مشکلاتی در بخش تأمین زمین مورد نیاز صنایع مواجه است، بر این اساس راه اندازی صنایع با فناوری و دانش بالا برای البرز هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: استان البرز به لحاظ منابع آبی نیز با مشکل مواجه است و باید واحدهای صنعتی کم آب بر با عمق فناوری در این استان راه اندازی شود.

علی آبادی در خصوص توسعه لکه‌ها و شهرک‌های صنعتی البرز گفت: این برنامه با رویکرد حفظ محیط زیست و توجه به فناوری بالا دنبال خواهد شد.

وی در خصوص کیفیت محصولات شرکت‌های خودروسازی کشور بیان کرد: این شرکت‌ها باید متناسب با استانداردهای موجود محصولات با کیفیت تولید کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رئیس جمهور شهید بر فعال سازی صنایع راکد و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود تولیدی کشور تاکید و اعلام کرد: بر این اساس احیای صنایع راکد و نیمه فعال و توسعه واحدهای صنعتی فعال از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا