ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استفاده از پست‌های فیس‌بوک و اینستاگرام برای هوش مصنوعی متا

شرکت «متا پلتفرم» قصد دارد استفاده از محتوای شبکه اجتماعی از اروپا را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود آغاز کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت «متا پلتفرم» در یک پست وبلاگ اعلام کرد: «متا»، مدل‌های زبانی بزرگ «لاما» (Llama) را با استفاده از محتوایی که افراد در اتحادیه اروپا به صورت عمومی در پلتفرم‌هایی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند، آموزش خواهد داد.

با وجود رفتار محتاطانه به دلیل قوانین سختگیرانه حریم خصوصی و شفافیت اتحادیه اروپا، به نظر می‌رسد با این اقدام، رویکرد شرکت «متا» در اروپا در خصوص شیوه استفاده از داده‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، با سایر نقاط جهان همسو می‌شود.

مدیر ارشد سیاست گذاری «متا» در مصاحبه‌ای در سپتامبر، به رویترز گفته بود این شرکت از پست‌های عمومی فیس‌بوک و اینستاگرام برای آموزش مدل‌های لاما خود استفاده می‌کند، در حالی که پست‌های خصوصی و پیام‌هایی که کاربران فقط با دوستان خود به اشتراک گذاشته اند، مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

وی در آن زمان به رویترز گفته بود: از آوریل که شرکت انتشار جدیدترین نسخه‌های «لاما» را آغاز خواهد کرد، شرکت «متا» هنوز روی شیوه درست برای انجام این کار در اروپا، مشغول کار بود.

این غول شبکه اجتماعی آمریکایی ماه گذشته اعلام کرد: به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در منطقه اروپا و انگلیس، درباره نحوه استفاده از اطلاعات عمومی به اشتراک گذاشته شده در سرویس‌های شرکت «متا» برای توسعه و بهبود هوش مصنوعی، اطلاع‌رسانی می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، گروه NYOB، با تنظیم شکایتی، علیه این اقدام شرکت «متا» در کشورهای سراسر اروپا اقدام کرده است و می‌گوید این اطلاع رسانی، کافی نیست زیرا مقررات اتحادیه اروپا، کسب موافقت صریح از کاربران را الزامی می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا