صنعت، معدن، تجارت

یکی از دغدغه‌های وزارت صمت الگوبرداری غلط از غرب است

قزوین- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از دغدغه‌های مهم این وزارتخانه الگوبرداری‌های غلط از علوم کشورهای غربی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، عباس علی‌آبادی ظهر سه‌شنبه در افتتاح خط مونتاژ یک شرکت خودروسازی در قزوین اظهار کرد: نباید به تولیدکننده خودروهای غربی تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های وزارت صمت الگوبرداری غلط از غرب است، افزود: این نگاه که غربی‌ها خودرو را طراحی کرده و ما صرفاً سازنده و تولیدکننده آن باشیم اشتباه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های خوبی که در داخل داریم به سمت الگو شدن در طراحی و ساخت خودروهای جدید در منطقه تبدیل شویم.

وی با تأکید بر اینکه خودروسازی در کشور باید افزایش پیدا کند، ادامه داد: میزان تولیدات شرکت‌های خودروسازی در کشور باید میلیونی باشد.

علی‌آبادی با بیان اینکه ۳۷ شرکت خودروسازی فعال در کشور داریم، عنوان کرد: باید علاوه بر افزایش تولید خودرو به دنبال تولید محصولات مرتبط با خودرو نیز حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه تولید خودرو داریم، بیان کرد: جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در صنعت خودرو در کشور دارای ایده‌های خلاق هستند و باید از این ظرفیت بهره ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی برای طراحی خودروهای هوشمند در کشور داریم و باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا