بین الملل

قیمت نفت بالارفت/ برنت به ۸۱ دلار و ۵۳ سنت رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت نفت طی روزهای اخیر به خاطر تقاضای بالا در فصل تعطیلات و سفرها و همچنین خرید نفت توسط آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک افزایش یافته، اما بالا رفتن ارزش دلار این افزایش قیمت را محدود کرده است.

همچنین بخوانید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد کاهش ۷۷ دلار و ۶۹ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت در روز دوشنبه با ۳ درصد افزایش به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته رسید که دلیل آن خوشبینی نسبت به افزایش تقاضا برای سوخت در تابستان علی رغم بالا رفتن ارزش دلار به دنبال احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بود.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اینکه قیمت نفت آمریکا در حدود متوسط ۲۰۰ روزه قرار دارد، تا مدتی در همین سطح فعلی باقی بماند.

وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته گفت این کشور پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی را تسریع می‌کند و نفت را در حدود بشکه‌ای ۷۹ دلار خریداری خواهد کرد.

اما تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس انتظار دارند قیمت نفت خام برنت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ۸۶ دلار در هر بشکه برسد که نتیجه بالا رفتن تقاضا برای سوخت در تابستان خواهد بود که بازار را با ۱.۳ میلیون بشکه در روز کمبود مواجه می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا