صنعت، معدن، تجارت

واردات ۱۲ هزار و ۷۰۴ خودرو از ابتدای سال

رئیس کل گمرک ایران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۲۰ خرداد تعداد ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری نو وارد محوطه های گمرکی شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد رضوانی‌فر در گزارش جدیدی آخرین وضعیت واردات خودروی سواری به کشور را تشریح و اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودروی سواری در محوطه‌های گمرکی موجود است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۲۰ خرداد تعداد ۴ هزار و ۱۵ دستگاه خودرو سواری نو از گمرکات کشور ترخیص قطعی و وارد کشور شده که ارزش این تعداد خودروهای وارداتی به کشور ۸۸ میلیون دلار است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار وارد کشور شده است، گفت: تعداد خودروهای ترخیص قطعی شده از گمرکات و وارده به کشور در سال جاری، معادل ۴۰ درصد از خودروهای وارداتی در کل سال ۱۴۰۲ بود.

رضوانی‌فر در خصوص تعداد خودروهای وارد شده به کشور و موجود در محوطه‌های گمرکی، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده و در محوطه گمرکی موجود است.

به گفته وی، از مجموع خودروهای موجود در محوطه گمرکی ۶ هزار و ۴۳۴ دستگاه به گمرک اظهارشده و در حال انجام تشریفات گمرکی است و تعداد ۶ هزار و ۲۷۰ دستگاه هنوز به گمرک اظهار نشده است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: از تعداد خودروهای اظهارشده به گمرک، ۱۰۰۰ خودروی دیگر در چند روز آینده از گمرک ترخیص قطعی می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا