اقتصاد کلان

تحول و پیشرفت به «ایده حکمرانی» نیاز دارد

یک اندیکشده اقتصادی در نامه ای به ۶ داوطلب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحول و پیشرفت کشور نیازمند اراده حکمرانی است و این اراده، بدون داشتن ایده حکمرانی ممکن نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی، اندیشکده اقتصاد مقاومتی با ارسال بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» به ۶ داوطلب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در قالب یک نامه، گفت: تحول و پیشرفت کشور نیازمند اراده حکمرانی است و این اراده، بدون داشتن ایده حکمرانی ممکن نیست. این ایده مبتنی بر شرایط روز کشور و جهان، در بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» تبیین شده است.
متن این نامه به شرح زیر است:
داوطلب محترم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری
سلام علیکم
همانطور که مستحضر هستید؛ تحول و پیشرفت کشور نیازمند اراده حکمرانی است و این اراده، بدون داشتن ایده حکمرانی ممکن نیست. ایده حکمرانی به مثابه یک پیشران ارکان مختلف کشور را با خود به حرکت در می‌آورد، مسائل اولویت دار و راهبردهای حل آن را مشخص می‌کند و به تصمیمات در مواجهه با مسائل مختلف جهت می‌دهد. در یک کلام، کشور را از بلاتکلیفی و اتخاذ تصمیمات ناهمسان خارج می‌نماید.
اندیشکده اقتصاد مقاومتی با تکیه بر مطالعات داخلی و خارجی، ارزیابی شرایط ایران و جهان، بررسی‌های میدانی و شناختی که از مسائل کشور و تجربه نقش‌آفرینی در حل بعضی از آنها طی سال‌های اخیر دارد و با استفاده از مشورت جمع بزرگی از خبرگان در چارچوب تحلیلی از نقاط قوت و ضعف کشور و تهدیدها و فرصت‌های پیش رو، بسته سیاستی مسیر دولت چهاردهم شامل «کلان ایده حکمرانی»، «۱۰ مسئله اولویت‌دار کشور» در برهه کنونی و «راهبردهای حل این مسائل» را تهیه نموده است تا ضمن فراهم‌سازی فضای گفتگو و مباحثه جمعی حول آن، به رئیس جمهور منتخب در بهبود کیفیت تصمیم‌گیری و تعیین مسیر دولت آینده کمک نماید.
پیش‌بینی می‌شود حل ۱۰ مسئله مذکور از طریق راهبردهای ارائه شده به «رفع آثار نامطلوب تحریم بر اقتصاد ایران»، «توسعه صنعتی و جهش تولید»، «رشد صادرات و ارزآوری»، «تعیین و تثبیت نقش موثر برای جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی»، «کاهش تورم به نرخ بهینه و مدیریت آثار آن» و «بهبود وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر و افزایش سرمایه اجتماعی» منجر شود.
بسته سیاستی مسیر دولت چهاردهم جهت بهره برداری به پیوست تقدیم می شود و امکان ارائه حضوری آن نیز فراهم است. امید است چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و نتیجه حاصل از آن، به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش سرعت بخشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا