امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای خوزستان

اهواز – رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال طرح جهش تولید در دیمزارها در ۱۲۶ هکتار از مزارع خوزستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید نبی پور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته کشت هر سال یک محصول موجب افزایش آفات گیاهی خواهد شد و بر این اساس اگر هر سال یک محصول متفاوت کشت کنیم علاوه بر حفظ مواد آلی زمین که از گیاه قبلی مانده است موجب کاهش آفات‌ها نیز می‌شود.

نبی پور افزود: بر اساس این آزمایشات طرح جهش تولید در دیمزارها از چهار سال پیش در دستور کار قرار گرفت. در سال اول این طرح در هفت هزار هکتار اجرا شد که در سال جاری این میزان به ۱۲۶ هزار هکتار افزایش یافت.

وی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های این طرح استفاده از ادوات مناسب است که سالانه به کشاورزان مشمول این طرح تسهیلات با سود چهار درصد برای خرید ماشین آلات کشاورزی اعطا می‌شود. همچنین دادن بذر، کود، پرداخت بخشی از هزینه بیمه محصولات و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی میزان تولید از دیگر مزایای طرح جهش تولید در دیمزارهاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با اجرای کشاورزی حفاظتی که در این طرح انجام می‌شود موجب کاهش استفاده از سموم و میزان آفات گیاهی خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا