اقتصاد کلان

طلای جهانی به دلار نرسید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه (۱۲ ژوئن) تحت تاثیر تقویت دلار آمریکا کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده و پیش‌بینی‌های به روز شده نرخ بهره فدرال رزرو بودند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳۱۱ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۲۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت که باعث شد شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نیز افزایش یافت.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) داده اصلی بعدی خواهد بود که انتظارات فدرال رزرو را افزایش می‌دهد. سیاستگذاران فدرال رزرو پس از پایان نشست دو روزه خود، پیش بینی‌های اقتصادی و نرخ بهره خود را به روز خواهند کرد.

پیش‌بینی‌های اقتصادی به روز شده مقامات فدرال رزرو در این هفته انتظار می‌رود کاهش کمتری نرخ بهره را نسبت به پیش‌بینی سیاست‌گذاران سه ماه پیش نشان دهد. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

مقامات اظهار کردند علیرغم اینکه قیمت‌ها نزدیک به رکوردی که در ماه مه به آن دست یافت، تقاضا برای طلا در آسیا در حال افزایش است، زیرا خریداران طلا را برای محافظت در برابر عدم اطمینان ژئوپلیتیک و اقتصادی به دست می‌آورند.

بر اساس گزارش رویترز، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۹.۳۳ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۸ درصد افزایش به ۹۵۹.۱۰ دلار آمریکا و پالادیوم با یک درصد افزایش به ۸۹۲.۴۵ دلار رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا