امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

در هفته جهاد کشاورزی از ۲۳۴۷ طرح کشاورزی بهره‌برداری می‌شود

در هفته جهاد کشاورزی امسال که با شعار «امنیت غذایی، جهش تولید و مشارکت مردمی» نامگذاری شده است، ۲۳۴۷ طرح عمرانی، تولیدی و اشتغالزای بخش کشاورزی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در هفته جهاد کشاورزی امسال که با شعار «امنیت غذایی، جهش تولید و مشارکت مردمی» نامگذاری شده است، ۲۳۴۷ طرح عمرانی، تولیدی و اشتغال‌زا بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۲۱ هزار و ۵۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

این میزان طرح‌های قابل افتتاح در زیربخش‌های مختلف کشاورزی اعم از آب و خاک، دام و طیور، منابع طبیعی و آبخیزداری، باغبانی، گلخانه، مکانیزاسیون، شیلات، امور عشایری، تعاون روستایی، حفظ نباتات، زراعت، تحقیقات کشاورزی و شهرک‌های کشاورزی است که در امر افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری نقش بسزایی دارند.

بر اساس فعالیت‌های زیر بخش کشاورزی بیش از نیمی از طرح‌های قابل افتتاح با تعداد ۱۳۱۰ طرح در حوزه آب و خاک است و سپس باغبانی با ۳۱۶ طرح و تولیدات دامی با ۲۰۶ طرح بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

بر اساس اعتبارات هزینه شده نیز رتبه اول تا سوم به ترتیب به بخش‌های صنایع کشاورزی با ۳۶ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال، باغبانی با ۳۳ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال و شیلات و آبزی‌پروری با ۱۳ هزار و ۸۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

در رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس تعداد طرح‌ها، استان سیستان و بلوچستان با ۳۰۰ طرح، استان سمنان با ۱۸۶ طرح و استان‌های تهران و خراسان جنوبی هر یک با ۱۷۸ طرح در سکوی اول تا سوم افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی امسال ایستاده‌اند.

به لحاظ رتبه‌بندی استانی بر اساس اعتبارات هزینه شده نیز استان‌های آذربایجان شرقی با ۱۴ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال، خراسان رضوی با ۱۲ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال و سیستان و بلوچستان با ۷ هزار و ۷۷ میلیارد ریال در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

با افتتاح این طرح‌ها، برای ۳۱ هزار و ۶۵۱ نفر به طور مستقیم و ۵۴ هزار و ۷۱۰ نفر به طور غیرمستقیم، یعنی در مجموع برای ۸۶ هزار و ۳۶۱ نفر در شهرستان‌ها و مناطق روستایی کشور، فرصت شغلی ایجاد می‌شود و ۳۸۳ هزار و ۶۵۴ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا