امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۴۹ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی به بهره‌برداری می‌رسد

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۱۴۹ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی با صرف ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۱۴۹ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی با صرف ۳.۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان‌های کشور با ظرفیت جذب ماده خام ۱.۱۵۰ میلیون تن و اشتغال ۶۱۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این که استان‌های خراسان رضوی با ۱۸ طرح، کرمان ۱۳ طرح و کردستان ۱۱ طرح به لحاظ تعداد پروژه قابل افتتاح و استان‌های مازندران، خراسان رضوی و یزد به لحاظ میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته، رتبه‌های نخست تا سوم را در کشور به دست آورده‌اند، این موفقیت را مهم دانست.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور در حال اجرا است که آینده خوبی را برای ایجاد ارزش افزوده از محصولات کشاورزی رقم خواهد زد.

ذوالفقاری همچنین خواستار مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی خاطرنشان کرد: این مرکز در حال رایزنی و پیگیری برای راه‌اندازی یک خط اعتباری و تسهیلاتی ویژه صنایع کشاورزی (تبدیلی، غذایی) به منظور حمایت از این صنعت تأثیرگذار در امنیت غذایی کشور است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا